شناسهٔ خبر: 160301 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نظارت قوی اولویت مجلس یازدهم/ نباید بهانه‌ای به دولت بدهیم

پژمانفر// نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید درباره مسائل معیشت، اقتصاد و اشتغال برنامه ریزی منسجم و نظارت دقیقی اعمال کند.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اولویت مجلس یازدهم، گفت: مجلس یازدهم بیشتر باید به نظارت توجه کند. البته مجلس یازدهم هم در حوزه قانونگذاری و نظارت باید برنامه محور باشد. همچنین پیرامون مسائل معیشت، اقتصاد و اشتغال باید برنامه ریزی منسجم و نظارت دقیقی اعمال کند، از سوی دیگر مبارزه با فساد و شفافیت نیز از انتظارات جدی مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مساله دیگر تنقیح قوانین است، اظهار داشت: یکی از روش‌های اشتباه در مجلس این بود که بجای اینکه قوانین موجود را اصلاح کنند، قوانین جدید وضع و مصوب می‌شد که با قوانین قبلی مغایرت داشت.

منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم علی رغم پیگیری‌هایی که داشتیم اما به دلیل اینکه در اقلیت بودیم نتوانستیم برخی از برنامه‌ها را به نتیجه برسانیم از این رو در مجلس یازدهم بخشی از برنامه‌های زمین مانده را دنبال و پیگری می‌کنیم و بخش دیگر هم مسائلی است که ضرورت دارد با دوستان و افرادی که در حوزه‌های مختلف صاحب نظر هستند مطرح و آنها را در اولویت کار قرار دهیم.

پژمانفر ضمن انتقاد از عملکرد مجلس فعلی در بُعد نظارتی، گفت: نظارت در بخشی از مسائل شکل می‌گیرد اما نتیجه نظارت که برخورد با متخلفین بوده هیچ گونه ضمانت اجرایی نداشت و فقط گزارش‌هایی از تخلف دستگاه‌های مختلف توسط دیوان محاسبات، تحقیق و تفحص‌ها و یا گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور ارائه می‌شد.

وی اضافه کرد: اما نتیجه این مسائل که باید منجر به یک بازدارندگی از ارتکاب فعالیت‌های خلاف در دستگاه‌های اجرایی می‌شد صورت نگرفت به همین دلیل نگرانی‌ها بیشتر می‌شد چرا که حالت بی بابکی در اجرای تخلفات شکل می‌گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید براینکه متأسفانه در مجلس فعلی نظارت قوی شکل نگرفت و همین ضعف باعث ایجاد فسادهایی در حوزه خصوصی سازی شد، اظهار داشت: به همین دلیل مجلس یازدهم باید در نظارت جدی باشد؛ دولت در مقابل کوتاهی‌های خود مظلوم نمایی می‌کند از این رو ۴ سال اول را به دولت سابق ربط می‌داد و این چهار سال را نیز می‌خواهد با بهانه‌های مختلف، کوتاهی‌ها و ضعف‌های خود را تحت پوشش قرار دهد.

پژمانفر گفت: مجلس یازدهم حتماً باید این درایت را داشته باشد تا چنین بهانه‌ای به دولت ندهد تا مدعی شود می‌خواست آبادانی ایجاد کند اما منتقدان آن در مجلس مانع شدند بنابراین باید این نوع مسائل را در مجلس آینده مدیریت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما