شناسهٔ خبر: 160297 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی: اولویت جذب جدید در وزارت بهداشت، پرستاران قراردادی و شرکتی باشد

محمدمهدی زاهدی431 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از وزارت بهداشت خواست در فراخوان جذب پرستاران، اولویت ویژه‌ای به استخدام پرستاران قراردادی و شرکتی داده شود.

به گزارش «نماینده»،محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر وزارت بهداشت برای جذب 3000 پرستار جدید گفت: با آنکه اقدامات و زحمات وزارت بهداشت و کادر پزشکی و درمانی کشور برای مقابله با ویروس کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست، اما تعداد زیادی از پرستاران در بخش‌های مختلف کشور حضور دارند که به صورت شرکتی و یا قراردادی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: وقتی تعداد زیادی از پرستاران و کادر پزشکی و درمانی کشور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، بهتر است وزارت بهداشت برنامه‌ریزی لازم را برای استخدام پرستاران قراردادی انجام دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت می‌تواند ضمن جذب 3000 پرستار جدید تکلیف استخدام پرستاران و کادر بهداشتی قراردادی و شرکتی را هم مشخص کرده و آنان را هم به استخدام این وزارتخانه درآورد.

زاهدی گفت: پرستاران قراردادی و شرکتی در طول سال‌های گذشته خدمات بی‌شائبه و فراوان و بی‌منتی را به بخش درمان کشور داشتند، لذا وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور باید در زمینه جذب و استخدام آنها هم دستورات سریعی را صادر کنند. این در حالی است که پرستاران شرکتی و قراردادی که هم‌اکنون در بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز درمانی کشور شاغل هستند از تجارب بسیار بالایی برخوردار بوده و در مقابله با ویروس منحوس کرونا از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های زیادی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: پرستاران قراردادی و شرکتی از ابتدای اسفندماه دوشادوش پرستاران رسمی نشان داده‌اند که مدافعان سلامت کشور هستند و مسؤولان کشور باید قدردان آنها هم باشند.

نظر شما