شناسهٔ خبر: 160283 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

3 قسط تسهیلات بازسازی بافت فرسوده هنوز از صندوق توسعه اختصاص نیافته

بافت فرسوده.JPG عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه شورای پول و اعتباریک قسط از چهار قسط تسهیلات از محل صندوق را واریز کرده است گفت:ابزارهای لازم برای موفقیت در بازآفرینی شهری مهم و بسیار ضروری است.

به گزارش «نماینده»، مجید روستا در پاسخ به این سئوال که سال گذشته مقرر شد که از محل صندوق توسعه اعتباری بیش از 2700 میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری اختصاص یابد آیا این اعتبار تخصیص یافت گفت:شورای پول و اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری اولین قسط به میزان 750 میلیارد تومان را ماههاست که اختصاص داده اما آنچه که برای بازافرینی شهری و احیای بافت های فرسوده مهم است این است که باید ابزارهای لازم در بازآفرینی شهری در کنار هم قرار بگیرند تا این طرح موفق تر باشد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: شورای پول و اعتبار از چهار قسط مصوب شده پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه تنها یک قسط برای احیای بافت های فرسوده را پرداخت کرده است بنابراین اگر هدف ما تسریع در احیای محلات هدف و بافت های قدیمی است باید تمام دستگاهها به فکر کمک به یکدیگر در این موضوع مهم باشند.

روستا گفت: طبق برنامه ششم توسعه سالیانه باید 10 درصد از بافت های فرسوده شهری نوسازی شود پس برای موفقیت در این برنامه باید تمام سازمانها و ارگانها با یدیگر همکاری کنند تا موفقیت لازم کسب شود.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه بازسازی بافت فرسوده مزایای زیادی برای تمام افراد و سازمانها دارد کرد: بااحیای بافت های فرسوده شهری 30 درصد هزینه‌های شهری در کشور کاهش می یابد و علاوه بر این امنیت نیز در این شهرها به صورت چشمگیری ارتقا پیدا می کند.

شورای پول و اعتبار سال گذشته اولین قسط از چهار قسط مصوب پرداخت اعتبار از صندوق توسعه را به میزان 750 میلیارد تومان پرداخت کرد اما هنوز سه قسط دیگر باقی مانده است.

بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده سالهاست که به یک کلاف سردرگم تبدیل شده و هر دولتی که بر سر کار آمده تلاش کرده تا بازسازی بافت فرسوده را به نحو احسن انجام دهد اما متاسفانه عدم همکاری سازمانها و نهادها و نگاه درامدی به این مناطق باعث شده تا بازسازی بافت های فرسوده هیچگاه از سرعت لازم برخوردار نباشد.

نظر شما