شناسهٔ خبر: 160270 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اخذ مالیات از خانه های خالی در راستای اجرای عدالت است

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:اخذ مالیات از خانه های خالی در راستای اجرای عدالت است.

به گزارش «نماینده»،محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی قانونی است که در سال  94 تصویب شده است و تاکنون بلاتکلیف مانده است، گفت: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکل است اجرای این قانون می تواند درآـمد مناسبی برای دولت ایجاد کند.

  وی با بیان اینکه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بخشی از هرج و مرج بازار مسکن را ساماندهی می کند، ادامه داد: قطعابخشی از تلاطم بازار مسکن ناشی از انباشت خانه های خالی و در پی آن بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وجود بیش از 2.5میلیون خانه خالی در کشور گرانی و رشد حباب قیمت ها را در بر دارد، تصریح کرد: دولت با اخذ مالیات از خانه های خالی علاوه بر ساماندهی بازار مسکن به کسب درآمدی از این طریق نیز موفق خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی از سکنه سخت نیست، افزود: دولت باید با اجرایی کردن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی به احتکار مسکن و در نتیجه تبعات بعدی آن پایان دهد.

رضایی کوچی با بیان اینکه در صورت اجرای این قانون افراد نمی‌روند پول خود را صرف ساخت‌وساز کنند و تعادل در بخش مسکن را برهم زنند و هم دولت با مشکل مواجه نمی‌شود و هم میزان عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد، اظهار داشت: امروزه در تمام دنیا به‌خصوص کشورهای توسعه‌یافته، هر کسی حق دارد یک خانه داشته باشد اما اگر بیشتر از یک خانه خریداری کرد باید 40 درصد مالیات به دولت دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما بعضی از افراد بیش از چند خانه خالی دارند و هیچ مالیاتی در قبال آن پرداخت نمی‌کنند؛ به‌منظور ایجاد عدالت باید از افرادی که بیش از یک خانه دارند مالیات گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما