شناسهٔ خبر: 160264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه شرکت‌های دولتی درمجلس بررسی نشد/ساختار بودجه باید اصلاح شود

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اینکه امسال هم بودجه شرکت‌های دولتی بررسی نشد، گفت: اصلاح ساختار بودجه باید در سال‌های آینده مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره نحوه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی امسال هم به بودجه شرکت‌های دولتی ورود چندانی نداشت و صرفاً نمایندگان مجلس بودجه عمومی کشور و آن هم در حد احکام بودجه ۹۹ را بررسی کردند.

وی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ در کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون تلفیق مجلس هم مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضعف نمایندگان مجلس باعث شد که امسال هم مثل سال‌های گذشته بودجه شرکت های دولتی بررسی نشود.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه معمولا فرصت کمی برای بررسی لایحه بودجه سالیانه وجود دارد، گفت: این مسئله باعث می‌شود که بودجه شرکت‌های دولتی که بخش قابل توجهی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد، مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه نحوه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته هیچ گونه تفاوتی نداشت، گفت: اصلاح ساختار بودجه باید در سال‌های آینده مورد توجه بیشتری قرار گیرد و باید در مجلس هم از نظر رسیدگی به‌ لایحه بودجه تغییراتی ایجاد شود به گونه‌ای که فرصت کافی برای بررسی همه زوایای لایحه بودجه به ویژه بودجه شرکت‌های دولتی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما