شناسهٔ خبر: 160258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیروزجایی:توقع ما از دولت قرنطینه مازندران بود/ تقاضا داریم مردم به مازندران سفر نکنند

کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: مردم در این برهه حساس از مسافرت‌ها خودداری کنند؛ مردم همه نقاط کشور و مخصوصا مردم با فرهنگ تهران تا اطلاع ثانوی به استان مازندران سفر نکنند.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بابل که عصر روز گذشته (دوشنبه 26 اسفند) در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، گفت: هدف از حضور در این جلسه ضمن خداقوت به پزشکان و عوامل پزشکی که خالصانه و ایثارگرانه در مقابله ویروس کرونا خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند که رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را موافقت فرمودند و این بدان معنی است که امروز خدمات این عزیزان همانند دوران دفاع مقدس، رزمندگان و مدافعان ایران اسلامی به‌شمار می‌آیند.

وی از اقدام مردمی و خیرین این شهرستان برای تهیه ملزومات مقابله با ویروس کرونا را تقدیر کرد و آنها را خیرین جهادی سلامت دانست و از مجموعه هلال احمر، نیروهای مسلح و مخصوصا سپاه و بسیج که با تجهیز مجموعه درمانی در این مدت کاری کردند کارستان و از زحمات این عزیزان هم قدردانی می‌کنیم.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم افزودند: با گزارشی که در این جلسه داده شد بیشتر از هر زمانی برای مقابله با ویروس کرونا عزم ملی و همکاری همه آحاد مردم را می‌طلبد و اگر خدای ناکرده تعللی به‌وجود آید شاهد حادثه تأسف‌باری خواهیم بود که جان مردم در خطر جدی خواهد بود و برای جلوگیری از تشکیل صف‌ها و تجمع جهت تهیه دارو مقابل مراکز درمانی انتظار می‌رود داروهای مورد نیاز به درب منازل ارسال شود و این تجمع مقابل مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت روستاها خود عامل اشاعه ویروس کرونا خواهد بود.

کریمی‌فیروزجایی ادامه داد: مسئولین محلی، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها در حد امکان قرنطینه خانگی مردم را جدی بگیرند تا در رفت‌وآمدهای به شهر جلوگیری شود و از اصناف و بازاریان می‌خواهیم تا با ستاد مقابله با کرونای شهرستان بابل همکاری بیشتری داشته باشند و کسبه‌ها و بازاریان عزیز بر تعطیلی بازار اقدام کنند.

وی با اشاره به تلاش چشمگیر مسئولین و ادارت مسئول درگیر با ویروس کرونا گفت: شهروندان باید توصیه‌های پزشکان  و مسئولین را جدی گرفته و در حد امکان نسبت به قرنطینه خانگی اقدام کنند چراکه این امر ساده تاثیر بسزایی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با انتقاد از مسافرت‌های مردم به شهرهای شمالی گفت: توقع ما از دولت محترم این بود تا استان مازندران را قرنطینه کند اما متأسفانه همکاری لازم انجام نشده‌است. از صدا و سیما و اصحاب رسانه می‌خواهیم برای فرهنگ‌سازی در این باره همکاری لازم را داشته‌باشند تا از مسافرت‌های غیر ضرور جلوگیری شود.

کریمی‌فیروزجایی اظهار کرد: مردم در این برهه حساس از مسافرت‌ها خودداری کنند و مخصوصا مردم با فرهنگ تهران به استان مازندران مسافرت نکنند و از همه مردم تقاضا داریم که به هیچ عنوان فعلا تصمیمی برای مسافرت نداشته باشند.

در این جلسه نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان و مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران و همچنیم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گزارشاتی را ارائه دادند.

نظر شما