شناسهٔ خبر: 160257 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دشمن تلاش می‌کند شرایط ابتلا به کرونا در ایران را خاص و حاد نشان دهد

جمنا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: باوجود القائات دشمن، که تلاش می کند شرایط ابتلا به این بیماری را در کشور خاص و حاد نشان دهد باید خدمت ملت عزیز ایران اعلام کرد که به هیچ عنوان وضعیت، حادتر از سایر کشورها نیست

به گزارش «نماینده»،کمیته رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره شیوع ویروس کرونا بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

مردم شریف ایران اسلامی؛

ویروس کرونا یک بیماری همه گیر جهانی است که در زمان نگارش این متن در بیش از 150 کشور نزدیک به 200 هزار نفر را به ویروس مبتلا کرده است. بر طبق آمارهای موثق، بیشترین میزان ابتلا به بیماری کوید 19 در چین و در مرحله بعد به کشور ایتالیا تعلق دارد. بیشترین میزان مرگ و میر نیز در این دو کشور به ثبت رسیده است. از لحاظ تعداد مبتلایان به ازای هر میلیون نفر جمعیت نیز کشورهای ایتالیا، سوئیس، نروژ و اسپانیا قرار دارند و پس از آن ایران در رده پنجم قرار گرفته است. با وجود شائبه های فراوانی که در رابطه با امکان وجود تروریسم بیولوژیک وجود دارد و همچنین ابهامات موجود در مورد چگونگی آغاز انتشار این ویروس از شهر قم که فاقد فرودگاه و مرز خارجی است! ایران در کنار سایر کشورها و در همان سطح در حال مبارزه با این اپیدمی است.

باوجود القائات دشمن، که تلاش می کند شرایط ابتلا به این بیماری را در کشور خاص و حاد نشان دهد باید خدمت ملت عزیز ایران اعلام کرد که به هیچ عنوان وضعیت، حادتر از سایر کشورها نیست و تنها وجه تمایز ایران با سایرین این است که ایران در شرایطی در حال مبارزه با ویروس وحشی کروناست که تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه تاریخ قرار دارد. این موضوع خود نشان از اوج مظلومیت جمهوری اسلامی ایران می باشد که با تمام توان در حال مبارزه با دشمن خارجی و بیولوژیکی مردم خویش قرار دارد.

رسانه های غربی فارسی زبان، همچون گذشته در راستای سیاست های دولت هایشان از موضوع کرونا نیز استفاده ابزاری کردند و تلاش می کنند طوری وانمود کنند که ایران تنها مقصد ویروس کوید 19 در جهان است. اوج این تصویر ساختگی زمانی مشخص می شود که تعداد خبرهای منتشره از وقایع کرونا در ایران با کل اخبار کرونا در سایر نقاط دنیا برابری می کند! به جرئت می توان ادعا کرد که سطح تاثیرگذاری این رسانه ها به حدی تنزل کرده که مسئولین آنها صرفا برای تامین امنیت شغلی خود با چنین حربه های پوسیده ای حاضر می شوند  به اعتبار ناچیز خود نیز چوب حراج خود بزنند.

از سوی دیگر اگر چه هنوز آمار دقیقی از ابتلای مسئولان کشورها به کرونا ویروس موجود نیست، اما با توجه به شواهد موجود بیشترین تعداد این نوع ابتلا در ایران واقع شده به طوری که تعدادی جان خود را از دست داده اند. این موضوع حاکی از ان است که مسئولان در کنار مردم در حال مبارزه با این بیماری شایع هستند. موضوعی که با تاکتیک تمسخر کردن، اجازه تمرکز افکار عمومی بر روی آن داده نمی شود.

در این شرایط که امنیت سلامت و افکار مردم، آماج حملات دشمن قرار گرفته است انتظار می رود شاخصین این عرصه ها که برای خدمت به همین مردم در روز مبادا  از مواهب این خاک بهره مند شده اند، به صحنه آمده و از حریم مردمشان دفاع کنند. به حق جامعه پزشکی و پرستاری کشور در این آزمون در محضر ملت ایران مقبول واقع شد و این عزیزان توانستند آرامش خاطری برای بیماران فراهم کنند. تعداد بهبود یافتگان از بیماری کرونا در ایران که بعد از بهبودیافتگان چینی بیشترین تعداد را داشته اند خود موید این قضیه است. در مقابل اما شاخصان فرهنگی و هنری کشور اقدام موثری صورت نداده اند.

با توجه به اینکه شیوع کوید 19 تقریبا زندگی تمام اقشار مردم را تحت تاثیر قرار داده و مانع دیگری برای اقتصاد تحریم شده ایران ایجاد کرده است، کمیته رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب از تمام فعالان اصحاب رسانه، هنرمندان و سایر اقشار درخواست می کند برای کاهش مدت تاثیرگذاری این ویروس با تمام توان به میدان آمده و به سهم خود به عادی شدن شرایط کمک کنند.

نظر شما