شناسهٔ خبر: 160245 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متن نظر هیئت عالی نظارت درباره مغایرت‌های بودجه 99 با سیاست‌های کلی نظام

مجمع تشخیص نظر هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مغایرت‌های لایحه بودجه سال 1399 کل کشور با سیاست‌های کلی نظام منتشر شد.

به گزارش «نماینده»، نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مغایرت‌های لایحه بودجه سال 1399 کل کشور با سیاست‌های کلی نظام منتشر شد.

بر این اساس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت عالی نظارت طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان آورده است:‌ در اجرای مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام،‌ابلاغیه‌های مورخ 15 شهریور ماه 84 و 24 اسفند ماه 92 مقام معظم رهبری و در چارچوب اقدامات مصرح در ماده 7 مقررات مذکور و بر اساس بند (4 ـ 1) پیوست حکم دوره هشتم مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی در مورد مغایرت‌های مصوبه «بودجه سال 1399 کل کشور» با سیاست‌های کلی نظام به شرح پیوست ارسال می‌شود. خواهشمند است طبق اصل 110 قانون اساسی، موارد مذکور را جهت اعمال به مجلس شورای اسلامی ابلاغ فرمایید.

در ادامه این نامه آمده است، لازم به ذکر است که در جدول پیوست، مجموعا 11 فقره مغایرت با سیاست‌های کلی نظام در مصوبه بودجه سال 1399 در قالب دو بند، احصاء شده است. 

در بخش دیگری از نامه رئیس هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای نگهبان عنوان شده است: به دلیل شرایط خاص کشور از جمله ادامه تحریم‌ها، هیأت عالی نظارت برخی از آن ایرادات را به مجلس تذکر داده است که در رابطه با بودجه‌های آینده از تکرار این مغایرت‌ها جلوگیری کنند. (این موارد در بند اول جدول پیوست، در قالب 5 مغایرت درج شده است) اما 6 مغایرت دیگر (مندرج در بند دوم جدول پیوست) باید رعایت شود و موارد مربوط به آنها اصلاح گردد.

برای مشاهده نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اینجا را    کلیک کنید.

نظر شما