شناسهٔ خبر: 160241 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

ضرورت برخورد قوه قهریه با برهم‌زنندگان امنیت و آرامش مردم

سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به شیوع کرونا به بیان توصیه‌هایی به مردم برای شرکت نکردن در مراسم چهارشنبه‌سوری پرداخت.

به گزارش  «نماینده» ، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به بیان توصیه‌هایی به مردم برای شرکت نکردن در مراسم چهارشنبه سوری با توجه به شیوع کرونا پرداخت و گفت: واقعیت این است  مردم در آستانه یک آزمون تاریخی هستند و اساسا از مردم ایران به عنوان یک کشور مسلمان و با تمدن و فرهنگ و تمام ادعاهایی که در این زمینه داریم، خوب نیست که بخواهیم حرفی از چهارشنبه‌سوری بزنیم.

وی ادامه داد: اگر افرادی امسال بخواهند تجمعات آنچنانی و آتش‌بازی‌هایی را همانند سال گذشته برگزار کنند که عملا موجب آسیب رساندن به خود و دیگر شهروندان شود، در حقیقت نشان داده‌اند که اهمیتی برای هیچ مساله‌ای قائل نیستند و و قوه قهریه باید با آن‌ها روبه‌رو شود.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: نیروهای قضایی و مسئولان زیرربط باید با افرادی که در این مقطع حساس اصول بهداشتی و اعلامی مجموعه دولت و نظام را نمی‌پذیرند و موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی مردم و تهدید جان شهروندان می‌شوند، برخوردی جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:انتظار می‌رود همه مردم با در پیش گرفتن رفتاری منطبق بر وحدت و انسجام و بر اساس یک روحیه جمعی از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند چراکه اگر چهارشنبه‌سوری مثل‌های سال‌های گذشته ادامه داشته باشد، موجب شیوع بیشتر این بیماری خواهیم شد و این فشار مضاعفی را به کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وارد خواهد کرد.

سالاری در پایان با تاکید بر اینکه مردم باید در خانه ماندن را جدی بگیرند، تصریح کرد: بهترین راه برای یپشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار و دلخراش در خانه ماندن است و همه مردم باید این توصیه‌ها را جدی بگیرند.

نظر شما