شناسهٔ خبر: 160240 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مدارس بعد از عید هم تعطیل است؟

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در خوش بینانه‌ترین شرایط؛ ۱۶ فروردین مدارس دایر خواهند بود، به این منظور تمام شرایط بهداشتی در حد قابل قبول برای مدارس مهیاست.

به گزارش  «نماینده» ،  محسن حاجی میرزایی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: این روزها هیجان گسترده‌ای در سطوح مختلف آموزش و پرورش در جریان است، زیرا با گذر سالیان دراز دریافتیم که چگونه فرزندانمان را راهی مدارس کنیم، ولی امروز به یکباره با شرایطی مواجه شدیم که وقفه طولانی به مدارس کشور تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه مدرسه بستری مناسب برای شیوع بیماری است ادامه داد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با بحران کرونا ناگزیر به تعطیل مدارس شده ایم.

حاجی میرزایی به اهمیت بالای درس و تعلیم دانش آموزش اشاره کرد و افزود: در طی چند هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش با همکاری صدا و سیما نظام آموزش کشور را با اتفاقی بزرگ همراه ساخته به گونه‌ای که ابتدا با ۱۰ برنامه آموزش تلویزیونی از یک کانال و سپس با ۲۸ برنامه از سه کانال برای انواع آموزش‌ها تعیین و تدوین محتوا گردید و این اقدام در نوع خود بی سابقه بود، زیرا برنامه‌ها به خوبی مورد اقبال خانواده‌ها واقع گردیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزار کتاب تحت قالب ۲۵۰ عنوان درس را به راحتی نمی‌توان در این حجم از برنامه گنجاند، اضافه کرد: پیش از این در خصوص بهره مندی از فناوری‌های نوین در راستای آموزش و تدریس تلاش‌های پراکنده‌ای صورت گرفته بود، اما برای اجرایی کردن سند تحول، گام‌های زیادی برای برداشتن وجود دارد، زیرا بسیاری از الزامات اجرایی آن نیازمند مقدمات مخصوص به خود است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: به تازگی در حال طراحی سامانه‌ای برای برقراری رابطه میان دانش آموز، معلم، مدیران و مربیان در سراسر کشور با یکدیگر هستیم.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگی کشور منتظر عملیاتی شدن تدریس مجازی نبود، اما حالا ۸۵ درصد مدارس کشور به صورت آنلاین با ما در ارتباط هستند و حدود ۷۳ درصد آن‌ها اعلام کردند که آموزش مجازی را عملیاتی کرده اند و با این روش بسیاری از خانواده‌ها درگیر و مشغول تحصیل مجازی فرزندانشان هستند.

حاجی میرزایی گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص آموزش مجازی دانش آموزان، دریافتیم که این نوع از تدریس مورد اقبال فراوان قرار گرفته و بسیاری از محتویات درسی علاوه بر تکرار چند باره از تلویزیون، بیش از صدها بار، بارگیری شده و مورد بازید قرار گرفته است.

نظر شما