شناسهٔ خبر: 160235 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت باید حداقل به ۱۰ میلیون نفر بسته حمایتی دهد

میرتاج الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر برخی از مشاغل، گفت: دولت باید حداقل به ۱۰ میلیون نفر از مردم بسته حمایتی اعطا کند.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ، درباره عملکرد دولت در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار در شب عید، گفت: در آستانه شب عید شرایط ویژه ای در کشور به وجود آمده که فضای بازار، کسب و کار و خریدهای شب عید مردم را تحت شعاع قرار داده است.

وی افزود: همه همت مسئولان در شرایط فعلی این است که کشور از بحران کرونا عبور کند و لازم است که همه مردم به مسئولان اجرایی برای مقابله با کرونا کمک کرده و با آنها هماهنگ باشند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم تصریح کرد: کسب و کار بسیاری از مردم به علت شیوع کرونا دچار آسیب شده که دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید واحدهای تولیدی و همچنین این کسبه را مورد حمایت قرار دهند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه دولت باید قیمت‌ها را بیشتر کنترل کند تا مردم عادی به خصوص اقشار آسیب پذیر دچار مشکل نشوند، گفت: درآمد برخی از مردم بسیار پایین است که بر این اساس باید دولت بر بازار و به ویژه قیمت کالاهای اساسی کنترل داشته باشد و همچنین با اعطای بسته‌های حمایتی از آنان پشتیبانی کند.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی که قرار است دولت به سه میلیون نفر اعطا کند، گفت: دولت باید حداقل به ۱۰ میلیون نفر از مردم بسته حمایتی دهد و از این طریق از اقشار و طبقه پایین جامعه حمایت کند و حتماً باید کارگران و افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند، از این بسته‌های حمایتی بهره مند شوند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، باید از این بسته‌های حمایتی بهره مند شوند و دولت در گام‌های بعدی باید آنان را مورد توجه قرار دهد تا این قشر از مردم هم مشکل معیشتی‌شان کاهش یابد.

میرتاج‌الدینی گفت: کسبه و بازاری‌ها باید بدانند که گران کردن کالاها و عرضه نکردن این محصولات در این شرایط حساس به ضرر کشور است و بر این اساس آنان باید نیازهای اساسی مردم را با قیمت‌هایی که مصوب شده است به مردم عرضه کنند.

نظر شما