شناسهٔ خبر: 160220 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حذف احکام غیر بودجه‌ای از سند دخل و خرج سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق

پورمختار// عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ گفت: به دنبال ایراد شورای نگهبان اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز خود اقدام به حذف احکام غیر بودجه‌ای لایحه بودجه سال ۹۹ کردند.

به گزارش «نماینده» ، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت:‌ در نشست امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۹ مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این جلسه به دنبال ایراد شورای نگهبان به گنجانده شدن احکام غیر بودجه‌ای در لایحه بودجه سال ۹۹ شورا این اقدام را مغایر با اصل ۵۲ قانون اساسی دانسته و به آن ایراد گرفته بود این احکام از لایحه بودجه حذف شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ اظهار داشت: در تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۹ که مربوط به نفت و درآمدهای نفتی است هر جا حکمی صادر شده نفت خام ذکر شده که این مسئله مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

پورمختار خاطرنشان کرد: شورای نگهبان عنوان کرده که صدور این احکام با عنوان نفت خام مغایر با سیاست‌های کلی است و سیاست‌های کلی نفت خام و نفت‌های فرآوری شده را شامل می‌شود که به دنبال این ایراد شورای نگهبان پسوند خام از تمامی احکام مندرج در تبصره یک حذف شد.

وی در پایان گفت: ایرادات مختلف ویژه در حوزه اصلاح عبارات و حذف برخی از لغات و کلمات به لایحه بودجه از سوی شورای نگهبان وارد شده که در حال بررسی و اصلاح آن هستیم.

نظر شما