شناسهٔ خبر: 160219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون قضایی مجلس: قوه قضاییه با کاسبان کرونا به طور جدی برخورد کند

علی بختیار عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا باید به طور جدی دنبال شود، گفت: قوه قضاییه نیز باید با کاسبان کرونا به طور جدی برخورد کند.

به گزارش «نماینده» ، علی بختیار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از ضعف نظارتی دولت و دستگاه‌های اجرایی بر قیمت ماسک و اقلام بهداشتی در شرایط مقابله با ویروس کرونا، گفت : دستگاه‌های نظارتی باید بر عملکرد توزیع کنندگان اقلام بهداشتی و ضروری برای مقابله با ویروس کرونا، نظیر ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده بیشتر نظارت کنند. 

وی افزود: اغلب مشاهده شده که داروخانه‌های معتبر از دسترسی به ماسک و دستکش طبی محروم اند، اما از طرف دیگر برخی مغازه‌های عرضه کننده اقلام بهداشتی و سوپر مارکت ها با قیمت های گزافی آن را به دست مصرف کنندگان میرسانند. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که همه امکانات کشور برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده، عده ای سودجو و به دنبال کسب منافع نامشروع از طریق احتکار اقلام مورد نیاز مردم و کادر درمانی هستند که دستگاه قضایی باید به طور جدی با این کاسبان کرونا برخورد کند. 

بختیار اضافه کرد: از طرف دیگر وزارت صمت نیز می‌بایست بر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در شرایط فعلی کشور نظارت بیشتری داشته باشد تا این اقلام به دست مصرف کنندگان واقعی و بیماران برسد. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظارت ها در حوزه توزیع و قیمت گذاری اقلام بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به طور جدی دنبال شود، شاهد تعادل قیمت ها در این بازار خواهیم بود. 

نظر شما