شناسهٔ خبر: 160202 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش ۳۰ درصدی حقوق کفاف زندگی کارگران را نمیدهد

شکور پور حسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد معتقد است که افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران کفاف زندگی آنها را نمیدهد.

به گزارش  «نماینده» ،  شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد، افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده را متناسب با تورم ندانست و اظهار داشت: معتقدم شیوه نادرستی هر ساله در افزایش حقوق کارگران در پیش گرفته می‌شود و با برگزاری چند جلسه نمیتوان به رقم واقعی حقوق کارگران دست یافت و مبلغی برای آن تعیین کرد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تورم بیش از ۴۰ درصدی در نرخ کالاهای اساسی هستیم، افزود: با این میزان تورم حتی اگر حقوق کارگران را ۵۰ درصد هم افزایش دهیم، باز هم کفاف زندگی و معیشت آنها را نمیدهد.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد تصریح کرد: باید شرایط به گونه ای باشد تا دولت یارانه و کمک هایی به کارگران داشته باشد تا بتوانند زندگی و معیشت خودشان را تأمین کنند؛ افزایش حقوق سالانه فقط به بار تورمی اضافه می‌کند.  

پورحسین ادامه داد: معتقدم مجلس باید  نظارت جدی بر مصوبات خودش در زمینه افزایش حقوق کارگران و اجرای آن از سوی دولت داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به حق و حقوق اقشار پایین و متوسط جامعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: اگر تعاملات با دولتمردان در این گونه زمینه‌ها کارساز نبود، باید از اهرم‌های نظارتی بیشتر استفاده کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اضافه کرد: دولت باید مسیر ثبیت قیمت‌ها را دنبال کرده و تورم را کنترل کند؛ افزایش سالانه حقوق کارگران راهکار مناسبی برای مهار تورم و تأمین معیشت کارگران نیست.  

پورحسین در پایان خاطر نشان کرد: افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران که طبق مصوبه مجلس در بودجه سال آینده تصویب شده، کفاف زندگی آنها را نمیدهد.  

نظر شما