شناسهٔ خبر: 160177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت خارجه و قوه قضائیه ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران را پیگیری کنند

صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس با اشاره به ممانعت ایالات متحده از ارسال دارو به ایران هنگام مقابله با کرونا گفت: وزارت خارجه و قوه قضائیه باید این جنایت جنگی دولتمردان آمریکایی را در عرصه بین‌الملل پیگیری کنند.

به گزارش  «نماینده» ، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران و جنایت جنگی بودن این اقدام آنها گفت: مسئولین کشورمان باید این اقدام خلاف حقوق بشری آمریکایی‌ها را در عرصه بین‌المللی پیگیری کرده و علیه آن کشور پرونده قضایی تشکیل دهند.

صباغیان اظهار داشت: جامعه بین‌المللی باید با این اقدام خبیثانه آمریکا که رفتاری ضد انسانی است آشنا شده و به صورت شفاف آن را متوجه شود.

** با اهرم‌های قانونی جنایت جنگی عدم ارسال دارو به ایران را پیگیری کنیم

وی گفت: باید با استفاده از اهرم‌های قانونی این اقدام ننگین و جنایت جنگی آمریکایی‌ها را علیه کشورمان در شرایطی که در حال مقابله با ویروس کرونا هستیم را بگیرد. آمریکایی‌ها حتی به شرکت‌های دارویی دیگر کشورها هم فشار آورده و مانع از همکاری‌های بهداشتی و درمانی با ایران می‌شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس افزود: ما می‌توانیم با استفاده از اقدامات متقابل با تحریم دارویی که علیه کشورمان اعمال شده، مقابله کنیم.

صباغیان افزود: ملت بزرگ ایران در شرایطی که در حال مبارزه با ویروس کرونا است، نباید با تحریم دارویی هم مواجه شوند. این در حالی است که در هیچ جنگی طبق قواعد حقوق بین‌الملل داروها تحریم نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما