شناسهٔ خبر: 160146 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کرونا قیمت مسکن را کاهش داد

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وقتی مراجعه و تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، بازار در یک وضعیت رکودی قرار می‌گیرد، در این شرایط قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

به گزارش «نماینده» ، شهاب نادری با اشاره به تأثیر منفی شیوع بیماری کرونا در تعطیلی بازارهای اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی فعالیت بسیاری از بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن به دلیل شیوع این بیماری عملاً متوقف شده و این مسئله آثار گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دستگاه‌ها به مردم توصیه می‌کنند که برای مهار شیوع بیماری کرونا در خانه بمانند، این مسئله تأثیر مستقیمی در کاهش مراجعه مردم به مشاوران املاک و کاهش معاملات مسکن داشته است.

وی تصریح کرد: این موضوع واضح و مبرهن است که وقتی مراجعه و تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، بازار در یک وضعیت رکودی قرار می‌گیرد، در این شرایط قیمت مسکن کاهش می‌یابد، زیرا فروشندگان برای تبدیل خانه به سرمایه، مشوق‌های مالی را ایجاد می‌کنند، از جمله اینکه در چنین وضعیتی قیمت‌ها را پایین می‌آورند تا خریداران برای خرید ترغیب شوند.

نادری گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، به نظر می‌رسد که این بیماری در ماه‌های ابتدایی سال جدید نیز در کشور وجود داشته باشد، حال با روند نزولی قیمت مسکن، پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت مسکن در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شرایط کنونی بهترین زمان است تا دولت با طراحی و تولید مسکن، بازار ملک و املاک را به سمت متعادل شدن هدایت کند، قطعاً تحقق این شرایط هم به نفع خریداران و هم به نفع فروشندگان و سازندگان است، زیرا با منطقی شدن قیمت‌ها در بازار مسکن می‌توان به خروج این بخش از رکود و رونق گرفتن آن امید داشت.

نظر شما