شناسهٔ خبر: 160136 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اولین مورد مشکوک کرونا در مترو گزارش شد

کرونا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه اولین مورد مشکوک ابتلا به کرونا در مترو تهران گزارش شد،‌ گفت: آمار مسافران مترو به شدت کاهش یافته و با محدودیت مالی مواجه شده‌ایم.

به گزارش«نماینده»، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره اقدامات شرکت مترو جهت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: از ابتدای اسفند شرکت بهره‌برداری مترو درگیر موضوع کرونا شده و اولین مورد مشکوک در مترو تهران گزارش شد.

وی افزود: برای نظافت و ضدعفونی قطارهای مترو علاوه بر اینکه در طول روز این موضوع انجام می‌گیرد پس از پایان سرویس‌دهی در پایانه‌ها اقدامات لازم در حال انجام است و در 127 ایستگاه مترو نیز در طی روز و آخر شب عملیات ضدعفونی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: اقدامات لازم برای تأمین مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش برای پرسنل انجام داده‌ایم و نیروهای آتش‌نشانی نیز قطارهای مترو را ضدعفونی کرده‌اند. علیرغم محدودیت‌هایی که وجود داشته ولی ضدعفونی قطارها و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

*کاهش تعداد مسافران درآمدمان را به شدت کم کرده است

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه کاهش تعداد مسافران درآمد شرکت بهره‌برداری مترو را به شدت کم کرده است گفت:‌با محدودیت مالی به دلیل شیوع کرونا مواجه شده‌ایم تأمین هزینه‌های پیمانکاری ما را دچار مضیقه کرده و تلاش کرده‌ایم که البته مشکلات رفع شود.

* فروش کاغذی بلیت ممنوع شده است

وی درباره روند اطلاع‌رسانی و برنامه‌های آموزشی در مترو تهران گفت:‌اطلاع‌رسانی از طریق نصب پوستر و بنر در ایستگاه‌ها و قطارهای مترو انجام گرفته و ایستگاه‌هایی که دارای تلویزیون هستند نیز آموزش مدام در حال پخش برای پرسنل، پیمانکاران و شهروندان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اعلام اینکه فروش بلیت‌های کاغذی مترو ممنوع شده است گفت:‌از همان ابتدای بروز کرونا فعالیت‌های غرفه‌های غذاخوری محدود و آبخوری‌ها را جمع کردیم. همچنین هواسازهای زیادی برای مترو در نظر گرفته شده است.

* سرفاصله حرکت قطارها افزایش نیافته است

نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا سرفاصله حرکت قطارهای مترو به دلیل کاهش مسافر افزایش یافته است گفت:‌خیر ولی درصدد هستیم این اقدام را انجام دهیم چون تعداد مسافر بسیار کم شده و ما باید توان‌مان را برای سال آینده در نظر گیریم.

* ماجرای فروش داروی ضدکرونا در ایستگاه مترو

وی در مورد خبر فروش داروی ضدکرونا در مترو شهرری گفت:‌ما هیچ مجوزی برای فعالیت این افراد نداده‌ایم ولی ظاهراً برخی برای اطلاع‌رسانی در ایستگاه مترو جمع شده بودند و اقدام به فروش این دارو کرده بودند که ما جلوی آن را گرفتیم.

* از تعطیلی مترو در شرایط کنونی استقبال می‌کنیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد اینکه آیا فعالیت مترو به دلیل پیشگیری از بروز کرونا متوقف می‌شود یا خیر اظهار داشت: ما تابع نظرات بالادستی هستیم و خیلی از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی بیان داشت:‌پروتکل و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و اگر فعالیت متوقف شود در نظر گرفته‌ایم که چه بخشی باید در شرکت بهره‌برداری سر کار حاضر شوند و چه بخشی حضور نیابند و امیدواریم که برای روزهای پایانی سال برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

نوبخت افزود: حمل و نقل عمومی در صورتی که ارائه نشود شیوع کرونا نیز پیشگیری می‌شود.

* برخی از ایستگاه‌های مترو دارای پایگاه اورژانس

وی خاطرنشان کرد: برخی از ایستگاه‌های مترو نیروهای اورژانس و پایگاه مورد نظر را دارد و برای سایر ایستگاه‌ها نیز ارتباط مستقیم وجود دارد.

وی گفت:‌در صورتی که نیاز به حضور نیروهای اورژانس به دلیل موضوع کرونا باشد ما موضوع را به آنها گزارش می‌دهیم تا اقدامات لازم انجام گیرد.

* دستفروش در ایستگاه‌ها نداریم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد فعالیت دستفروشان گفت: در مترو فعالیت دستفروشان داخل قطارها است و در ایستگاه‌ها این افراد حضور ندارند که البته در داخل قطارها نیز آمارشان کاهش یافته است.

وی بیان داشت: روزانه 140 قطار وارد سرویس مترو می‌شود و 2340 حرکت قطار داریم بنابر این نمی‌توانیم به صورت کامل داخل قطارها را برای فعالیت دستفروشان رصد کنیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها:

نظر شما