شناسهٔ خبر: 160086 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نوبخت: در هفته گذشته ۵۳۰ میلیارد تومان تنخواه در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفت

نوبخت// رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا بتواند مأموریت ها و مسئولیتهای خود را انجام دهد در هفته گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار این ستاد قرار گرفت.

به گزارش «نماینده»، «محمد باقر نوبخت» در گفت و گویی اعلام کرد: علاوه بر این ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات مناسب به ستاد فرماندهی کلانشهر تهران برای خرید تجهیزات لازم و پرداخت کارانه های کادر درمانی اختصاص یافت.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همچنین ۴۸۰ میلیارد تومان برای دو دانشگاه علوم پزشکی در دو استان قم و گیلان اختصاص یافت، گفت: در قم برای اتمام عملیات بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و برای خرید تجهیزات و تامین لباس، دستکش و ماسک ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای قم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآورشد: در استان گیلان نیز برای اتمام عملیات بیمارستان های تالش و لنگرود اعتبارات لازم پرداخت شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت منابع یاد شده، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای پرداخت پاداش و کارانه کادرهای درمانی به این بخش پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: برنامه ریزی سازمان بر این است که بتواند تا پایان سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان دیگر به سازمان بیمه سلامت پرداخت کند تا این  سازمان بتواند به معوقاتی که برای کارانه های کادر درمانی در بخش دانشگاه ها وجود دارد، اقدام کند.

معاون رئیس جمهوری افزود: خوشبختانه ماه گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده و امیدواریم تا پایان اسفند ماه نیز ۴ هزار میلیارد تومان دیگر برای پرداخت معوقات کارانه ها به این سازمان پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان تصریح کرد: همزمان با پرداخت معوقات کارانه کادر درمانی بیمارستانها و علوم پزشکی، پرداخت حقوق و مزایای دانشگاه ها طبق روال انجام می شود و انشاالله درصددیم با منابع مالی پرداختی تسویه کارانه ها بسرعت دنبال شود.

نظر شما