شناسهٔ خبر: 160070 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۶۸۸ ملک دارای انحراف از بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شناسایی و در حال تخلیه است

حناچی عضو شورای شهر تهران در پستی نوشت: حناچی گفته است ۶۸۸ ملک دارای انحراف از بند ۶ ماده ۵۵قانون شهرداری ها، شناسایی و در حال تخلیه است.

به گزارش «نماینده»  ،  افشین حبیب‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: طبق تبصره دوم «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره برداری از املاک»، شهرداری تهران مکلف است فهرست تمامی واگذاری‌های مغایر با این مصوبه را از سال ۱۳۷۸حداکثر ظرف سه ماه به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید که به دلیل عدم ارائه گزارش آن با وجود انقضای مهلت، در تذکری به شهردار تهران خواستار پیگیری مساله شدم.

اخیرا جناب آقای حناچی در پاسخ به این تذکر اعلام کرده اند که  سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران به طرق مختلف اقدام به شناسایی املاک بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ در حوزه‌های ستادی و مناطق نموده که پس از راستی‌آزمایی، ماحصل آن شناسایی ۱۹۰۴ ملک حاوی اطلاعات مربوطه است.

درخصوص روند باز پس ‌گیری املاک و اراضی که خارج از ضابطه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده است نیز در مرحله اولیه از تعداد ۱۹۰۴ ملک، تعداد ۴۳۷ مورد دارای انحراف از موضوع بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری تشخیص داده شد که در مرحله دوم، این تعداد به اضافه املاک اجاره ای و خانه‌های سازمانی به تعداد ۶۸۸ ملک افزایش یافت که در دست تخلیه قرار دارند.

نظر شما