شناسهٔ خبر: 160050 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سامانه‌ای که باید برای پیشگیری از کرونا در اتوبوس‌ نصب کنید

اتوبوس مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: شهروندان می‌توانند جهت پیشگیری از کرونا از طریق نرم افزار راهنمای جامع اتوبوسرانی تهران از نزدیک‌ترین ایستگاه و برنامه زمانبندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.

به گزارش «نماینده»، محمود ترفع درباره نرم افزار راهنمای جامع اتوبوسرانی تهران اظهارداشت: سامانه Tehran Bus از سال 92 تاکنون راه اندازی شده است و با نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن هوشمند خود اعم از اندروید، ios، و از طریق GPS تلفن همراه، امکان یافتن نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها و خطوط عبوری از آنها در شعاع یک کیلومتری برای کاربران فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از این طریق برنامه های زمانبندی خطوط و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌های انتخابی و نمایش مسیر را مطلع شوند و همچنین امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در خصوص کیفیت خدمت رسانی را به شهروندان می‌دهد.

به گفته ترفع این سیستم ابزار مناسبی برای استفاده بهینه از خدمات ناوگان اتوبوسرانی تهران در این ایام که پایتخت با شیوع بیماری کرونا مواجه است و جلوگیری از هرگونه تجمع یکی از راه های مقابله با آن و کاهش انتشار ویروس است، خواهد بود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اطلاع رسانی مناسب برای استفاده از این نرم افزار تصریح کرد: به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر به شهروندان گرامی در این خصوص، استیکرهای رنگی به ابعادA3 جهت معرفی این نرم افزار تهیه و در داخل تمامی اتوبوس های بخش عمومی و خصوصی  نصب شده است که شهروندان می‌توانند با اسکن کد QR حک شده برای این این پوستر ها به لینک دانلود متصل و عملیات نصب نرم افزار را انجام دهند.

ترفع با بیان اینکه در حال حاضر بر روی تمام اتوبوس‌ها دستگاه‌های GPS نصب شده است، یادآور شد: شهروندان که دسترسی به تلفن هوشمند ندارند نیز می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 2000111 از امکان یافتن نزدیک‌ترین ایستگاه و برنامه زمان‌بندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.

نظر شما