شناسهٔ خبر: 160048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شهریاری: رئیس‌جمهور، رئیس ستاد مبارزه با کرونا شود

شهریاری رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تغییر ریاست ستاد مبازره با کرونا را ضروری خواند و گفت: اگر رییس حمهور، رییس ستاد مبارزه با کرونا شود تمام وزرا از او حرف شنوی خواهند داشت.

به گزارش«نماینده» ، حسینعلی شهریاری ، با اشاره به نامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر رییس جمهور رییس ستاد مقابله با کرونا شود تمام وزرا از او حرف شنوی دارند نه اینکه همه مسوولیت را گردن وزیر بهداشت انداخته و سایر وزارت خانه ها هم اقدامی انجام نمی دهند.

وی توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات مورد نیاز است، سازمان برنامه باید منابع مالی مورد نیاز را تامین کند و وزارت کشور باید به استانداران دستورات لازم برای قرنطینه را بدهد. اقداماتی که در حوزه اختیارات وزیر بهداشت هم نیست.

این عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در این شرایط باید رییس جمهور مسوول ستاد مبازره با کرونا شود البته منوط به اینکه دوبار در روز جلسه گذاشته و هماهنگی های لازم را انجام دهد؛ لذا ضرورت ریاست آقای روحانی بر ستاد ملی مقابله با کرونا بدیهی است.

شب گذشته مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نامه رییس مجلس به رهبری برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت که رهبری خواستار این شدند که خود رییس جمهور مسئولیت را برعهده بگیرند.

نظر شما