شناسهٔ خبر: 160039 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیستم نظارت بر توزیع‌ کلاهای سلامت محور کارایی لازم را ندارد

محمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سیستم نظارت بر توزیع‌ کلاهای سلامت محور کارایی لازم را ندارد، گفت: دولت باید در درون خود هماهنگی جدی و عملی برای ساماندهی به این اوضاع به وجود بیاورد.

به گزارش  «نماینده»  ، داوود محمدی با اشاره به وضعیت نامناسب توزیع کالاهای سلامت محور در پایتخت کشور، گفت: در این روزها مردم مرتب به داروخانه‌ها مراجعه می کنند اما اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیارشان قرار نمی گیرد چرا که در توزیع این کالاها مدیریت مناسب و سامان‌دهی دقیقی وجود ندارد از این رو عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده کرده و بازار سیاه به راه می‌افتد.

سیستم نظارت بر توزیع‌ کلاهای سلامت محور کارایی لازم را ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیستم توزیع‌ و نظارت کلاهای سلامت محور کارایی لازم را ندارد،  افزود: متاسفانه نظارتی دقیقی بر توزیع کالاها پس از تولید صورت نمی‌گیرد از این رو اقلام از مسیر اصلی توزیع و دسترسی مردم خارج شده و به دست دلالان در بازار سیاه می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم نظارت بر توزیع کالا کارایی لازم را ندارد، اظهار کرد:  عدم هماهنگی بین مسئولین و وزارت بهداشت و وزارت صمت مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده است و مردم را از دسترسی به اقلام ضروری پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محروم کرده است.

کرونا و نیاز پیش‌بینی نشده‌ برای استفاده از اقلام بهداشتی

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در ایران نیاز جدی و پیش بینی نشده‌ای را برای استفاده از برخی اقلام بهداشتی ایجاد کرد، ادامه داد: کمبود برخی اقلام به دلیل نیاز شدید جامعه امری طبیعی و قابل تامل است اما در همان اوایل بارها اعلام شد که تولیدکنندگان به میدان آمده و محصولات مورد نیاز را در تعداد بالا تولید می‌کنند. در حالی که علی‌رغم تولید ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده در حجم بالا همچنان دچار مشکل هستیم که یقیناً به نحوه مدیریتمان مربوط می‌شد چرا که مدیریت کارایی نبوده و نظارت‌ها به صورت جدی صورت نمی‌گیرد. دولت در این زمینه توان لازم برای کنترل را ندارد.

مردم در شرایط بحرانی به همدیگر کمک کنند

محمدی با بیان اینکه مردم باید در شرایط خاص و بحرانی به همدیگر کمک کنند، تصریح کرد: افراد زیادی به گونه‌های مختلف احساس تکلیف و وظیفه کرده و حرکت های خوبی انجام می دهند اما تعداد اندکی از این شرایط سوءاستفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه نظارتی باید نظارت خود را دقیق و حساب شده و علمی اعمال کنند، اظهار کرد: در شرایط فعلی احساس می‌کنیم سیستم‌های ما نه تنها در این حوزه، بلکه در بسیاری از حوزه‌ها کارایی لازم را نداشته و باهم همپوشانی ندارند چرا که به یکدیگر سرویس نداده و در کنار هم قرار نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان بررسی و آسیب شناسی مشکلات به وجود آمده در بحران اخیر را ضرروی دانست و گفت: در چند روز اخیر خبرهایی از کشف انبارهای احتکار دستکس و ماسک منتشر شد بر همین اساس مردم انتظار دارند با کشف این حجم از اقلام بهداشتی تا حدودی کمبودها کاهش پیدا کند اما متاسفانه این طور نشد. بنده معتقدم دولت باید در درون خود هماهنگی جدی و عملی برای ساماندهی به این اوضاع به وجود بیاورد

نظر شما