شناسهٔ خبر: 160022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت اعتقادی به کنترل قیمت‌ها ندارد/ارز دولتی به افرادخاص داده شد

نادر قاضی پور 5 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت هیچ‌گونه اعتقادی به کنترل قیمت کالاها ندارد و ارز دولتی را جهت تامین کالاهای اساسی اختصاص نداد.

به گزارش«نماینده» ، نادر قاضی پور ، با اشاره به اینکه دولت هیچ نظارتی بر بازار شب عید ندارد، اظهار داشت: این دولت از ابتدا اعتقادی به کنترل قیمت کالاها نداشت چرا که دولتمردان فعلی توسط عده ای اقتصاددان غرب زده و لیبرال خط دهی می شوند.

وی افزود: دولتمردان معتقد به عرضه و تقاضای کالا هستند و بر این باورند که عرضه و تقاضا باید شرایط بازار را تعیین کند، این در حالی است که عرضه و تقاضا می تواند شرایط بازار و قیمت کالاها را تعیین کند که دولت در شرایط عادی باشد و مشکل حادی نداشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما تحت تاثیر شدیدترین تحریم ها و تهدیدات است که شیوع ویروس کرونا در کشور هم جنگ نرم دیگری است که دشمنان علیه کشورمان روا داشته اند و با این شرایط نباید عرضه و تقاضا شرایط بازار و قیمت کالاها را تعیین کند.

قاضی پور با انتقاد از عدم تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، گفت: ما بارها در مجلس گفتیم که دولت ۱۴ میلیارد دلار دولتی که برای تهیه کالای اساسی در اختیار دارد، صرف تامین کالاهای اساسی کند اما این اتفاق نیفتاد.

وی اظهار داشت: طبق قانون مجلس در سال ۹۸ باید ۱۴ میلیارد ارز دولتی جهت تامین کالاهای اساسی در همه نقاط کشور و به طور یکسان  اختصاص داده می شد تا مردم کالاهای اساسی خود را با قیمت دولتی تهیه کنند اما دولتی ها به حرف مجلس توجه نکردند و این اقدام را انجام ندادند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که دولت ارز دولتی را جهت تامین کالاهای اساسی اختصاص می  داد، قطعا مردم می توانستند اقلام اساسی خود چون گوشت، مرغ، شکر و روغن را با قیمت یارانه ای خریداری کنند و حداقل مشکلی از نظر تامین کالاهای  اساسی خود نداشته باشند اما دولت این اقدام را انجام نداد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی خاص به ویژه در شهرهای بزرگ از ارز دولتی بهره مند شده اند که امیدواریم این افراد که از ارز دولتی و بیت المال سوءاستفاده کرده اند، به زودی توسط قوه قضاییه محاکمه شوند.

نظر شما