شناسهٔ خبر: 160012 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت باید برای تولید کنندگان بخشودگی یا تاخیر در دریافت مطالبات را اعمال کند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور دولت باید با بخشودگی یا تاخیر در دریافت مطالباتش از تولید کنندگان شرایط را برای آنها تسهیل کند و بهتر است برای بهبود شرایط رئیس‌جمهور خود ریاست ستاد مقابله با بیماری کرونا را در اختیار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز بسیاری از امورات جاری جامعه  و کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند که از جمله مهمترین آن بخش اقتصاد و تولید کشور است.

وی افزود: خروج از این وضعیت نیازمند همراهی و همکاری همه با یکدیگر است تا بتوانیم از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که برخی از مالکان و موجران اجاره بهای واحدهای تجاری خود را به مستاجران می‌بخشند و یا تعدادی از شهرداری‌ها طلب‌های خود را از واحدهای تجاری دریافت نمی‌کنند که این امر مطلوب و بسیار خوبی است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: دولت نیز باید به خاطر بهبود شرایط از برخی مطالبات و حقوق خود از تولید کنندگان یا صرف نظر کند یا اخذ آنها را به تاخیر بیندازد.

وی افزود: دریافت حق بیمه و نیز موضوع اخذ مالیات موضوعاتی است که باید در مورد نحوه دریافت آن از تولید کنندگان تجدید نظر شود و اجازه داده نشود که بیش از این به تولید کنندگان فشار وارد آید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه این تصمیمات باید در ذیل ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ شود که به خاطر محدودیت اختیارات وزیر بهداشت به عنوان رئیس این ستاد گامی در این زمینه برداشته نشده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌ زحمات وزیر بهداشت در ستاد مبارزه با بیماری کرونا قابل تقدیر است اما اختیارات او در محدوده بحث بهداشت و درمان است و امروز با توجه به سایه سنگین کرونا بر بخش‌های مختلف مشکلات ناشی از آن نیز محدود به بخش درمانی نمی‌شود.

وی در پایان گفت: بر همین اساس ضرورت دارد تا رئیس‌جمهور، ریاست ستاد مقابله با بیماری کرونا را عهده‌دار شود تا با استفاده از اختیارات خود بتواند مشکلات پیش آمده در بخش‌های دیگر را رفع و رجوع کند چرا که به عنوان مثال بخشودگی جرایم، مالیات و غیره چیزی نیست که در محدوده اختیارات وزیر بهداشت به عنوان رئیس مقابله با بیماری کرونا باشد و حال آنکه مشکلات پیش آمده در این چند روز برای واحدهای تولیدی بر اثر همین بیماری کرونا است که اگر رفع نشود شرایط برای بخش تولید حادتر خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما