شناسهٔ خبر: 159963 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

ترکی سخنگوی کمیسیون ضمن درخواست از مردم برای عدم سفر به استان‌های دیگر، گفت: عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی برخی از افراد جنایتی دوسویه است.

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از مردم نکات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت می‌کنند،گفت: اما متأسفانه برخی از مردم علی رغم توصیه‌های مسئولان ذیربط مبنی بر باقی مانند در خانه و کم کردن ترددهای غیر ضروری و همچنین رعایت پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: با بررسی وضعیت ترافیک برخی از جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی می‌توان مشاهده کرد که متأسفانه برخی از هموطنان به توصیه‌های مربوطه درباره مسافرت نرفتن و همچنین عدم خارج شدن از خانه‌ها را رعایت نمی‌کنند که این عدم همکاری مایه تأسف است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در همین راستا ادامه داد:در این بین یکسری از افراد با بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی سلامت و جان خود و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازند. توصیه اکید آن است که از فعالیت‌های غیراورژانسی در خارج از خانه خودداری شود یعنی اگر کسی کار ضروری ندارد از خانه خارج نشود. برای خرید عید وقت است. این‌که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده فرصتی برای مسافرت و خروج از خانه نیست، چون این کار می‌تواند تمامی اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا را بی‌اثر کند.

ترکی ضمن درخواست از مردم برای رعایت موارد پیشگیری از شیوع کرونا، بیان داشت:مردم از تردد در اماکن شلوغ که امکان شیوع این ویروس زیاد است، حدالمقدور پرهیز کنند  چرا که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید تجمع و تراکم مردم در مراکز و مکان‌های مختلف را به حداقل رساند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه اصل اساسی درباره‌ اپیدمی‌ها آن است که افراد خروج از خانه را به حداقل برسانند، گفت: اگر موارد پیشگیری رعایت شود از این بحران عبور خواهیم کرد اما در صورتی که توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است برخی نتوانند عید امسال را جشن بگیرند. در خواستم از مردم این است که آرامش خود را حفظ کرده و سپس از مسافرت‌های غیرضروری، دید و بازدید و همچنین حضور در هرگونه اجتماع پرهیز کنند چرا که یک عدم رعایت این‌گونه مسائل از سوی برخی از افراد جنایت دوسویه است که هم خود ، خانواده و هم هموطنانمان را در معرض بیماری قرار می‌دهیم.

نظر شما