شناسهٔ خبر: 159956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سعیدی:دولت اقتصاد را رها کرده است

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مردم درانتخابات نشان دادند که از عملکرد دولت ناراضی هستند چراکه این دولت مسائل اقتصادی و معیشتی را رها کرده است.

به گزارش «نماینده»، محمد اسماعیل سعیدی، با اشاره به اینکه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اغلب به نیروهای انقلابی و منتقدان جدی دولت رای دادند، گفت: این رویکرد مردم رابطه مستقیمی باعملکرد ضعیف دولت و مجلس دهم دارد و بر این اساس مردم به دنبال تغییر شرایط موجود بودند.

وی متذکر شد: طی سال های اخیر مشکلات متعددی در کشور به وجود آمده است و دولتمردان وعده هایی به مردم داده اند که عملیاتی نشد و آنان از نظر اقتصادی و معیشتی کشور را رها کردند و این باعث نارضایتی مردم شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که سیاست های اقتصاد مقاومتی دنبال شود اما متاسفانه مسئولان آن‌طور که باید و شاید برای حل مشکلات اقتصادی کشور اقدامی انجام نداده اند و توجهی به ظرفیت های داخلی ندارند.

سعیدی بیان کرد: با توجه به تحریم ها و فشارهای آمریکا و هم پیمانانش بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، این ضرورت وجود دارد که دولت تدابیر منطقی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد اما متاسفانه این دولت اقتصاد را رها کرده و مشکلات اقتصادی روی دوش مردم سنگینی می کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت ظرفیت های اقتصادی کشور را فراموش کرده و همه تخم مرغ ها را در سبد برجام و مذاکره با غرب گذاشته و با این نگاه خود کشور را چندین سال معطل و اقتصاد ایران را تضعیف کرده است.

عضو فراکمیسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: سوء تدبیرها و سوء مدیریت های دولت و همراهی برخی از نمایندگان مجلس دهم با دولتی ها باعث نارضایتی مردم شد و مردم از نظر معیشت، اقتصاد و اشتغال با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که لازم است منتخبان مردم در مجلس یازدهم حل این مشکلات را در اولویت جدی خود قرار دهند.

سعیدی تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی لازم است نسخه اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق اجرا شود چرا که به گفته اکثریت اقتصاددانان تنها راه خروج کشور از بن بست های اقتصادی این است که سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر ضرورت کوچک سازی دولت، گفت: مجلس یازدهم باید این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهد چرا که دولت فربه شده و بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف هزینه های جاری دولت می شود و این رویه باید اصلاح شود.

نظر شما