شناسهٔ خبر: 159951 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر:

دولت حمایت‌های لازم را در موضوع مالیات و استمهال بدهی‌های تولیدکنندگان صورت دهد

پژمانفر// سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس گفت: با توجه به سایه سنگین کرونا بر اقتصاد کشور، ضروری است دولت حمایت‌هایی را برای استمهال بدهی‌ها و همچنین موضوع مالیات از تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور و سایه سنگین ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف از جمله بخش اقتصاد و تولید ضروری است تا دولت حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان به عمل آورد.

وی افزود: در شرایط فعلی باید دولت حمایت‌هایی را در بحث استمهال بدهی‌های تولیدکنندگان و همچنین موضوع مالیات و بیمه در نظر بگیرد و حمایت‌های لازم را از آنان داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این روزها تولیدکنندگان به دفتر ما مراجعه و عنوان می‌کنند که تولیداتشان یا متوقف شده و یا اینکه شرایط سختی را سپری می‌کنند و کالاهای تولیدی آنها به فروش نمی‌رسند و امکان فروش و صادرات کالاهایشان را ندارند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: باید این را در نظر داشته باشیم مرحله بعد از این توقف تولید مواجهه با لشکر بیکاران است که شرایط به مراتب سخت‌تری را برای کشور ایجاد خواهد کرد و باید جلوی این مسأله را گرفت.

وی افزود: روز گذشته با عده‌ای از کسبه جزء و دست‌فروشان جلسه‌ای داشتم که عنوان می‌کردند در خرج و مخارج روزمره خود و خانواده‌شان مانده‌اند و هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد و نه بیمه و نه پشتیبانی و حمایتی دارند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این کسبه خُرد هر مقدار درآمدی که کسب می‌کنند شب به خانه‌شان می‌برند و درآمد آنها تنها کفاف خرج روزمره‌شان را می‌دهد و نه بیشتر و حال همین درآمد روزانه را هم ندارند. پس زندگی آنها تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته و نیازمند حمایت هستند.

نماینده مشهد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از موجران و مالکان درخواست دارم تا نسبت به دریافت اجاره‌بها از مستأجرانشان در واحدهای تولیدی و فروشگاه‌ها حمایت و مساعدت لازم را داشته باشند تا کشور از این وضعیتی که در آن گرفتار شده خارج شود و شرایط برای تولیدکنندگان و فروشندگان از این که هست سخت‌تر نشود.

برچسب‌ها:

نظر شما