شناسهٔ خبر: 159916 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دلالان با کارت ملی و شناسنامه اجاره‌ای تعداد زیادی خودرو ثبت نام کرده‌اند

حسینی کیا/2 عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تعداد زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکت‌های واسطه‌ای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با «شناسنامه و کارت ملی اجاره‌ای» خریداری شده و چون مالیاتی هم نمی‌پردازند سود زیادی به دست می‌آورند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت خودروهای جایگزین خودروهای قدیمی گفت:خودروهایی که از خط تولید جمع‌آوری شده‌اند قیمت کمتری نسبت به خودروهای جایگزین که هم اکنون در بازار قیمتش سر به فلک کشیده دارند. این در حالی است که وزارت صمت قول داده بود خودروهای جایگزین در همان رنج قیمت خودروهای قدیمی باشند.

وی افزود: ضمن اینکه قرار بود با قرارگیری این خودروهای جدید در مدار تولید، کیفیت خودرو هم افزایش پیدا کند.  

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد آن هستیم که حجم زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکت‌های واسطه‌ای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با شناسنامه و کارت ملی اجاره‌ای خریداری شده و چون مالیاتی هم نمی‌پردازند سود زیادی به دست می‌آورند.

** بودجه تحقیق و توسعه در خودروسازان فقط ۲ درصد

حسینی‌کیا با بیان اینکه اگر هزینه‌های بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کش‌ترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را می‌کشند بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند.

وی با انتقاد از خودروسازان درباره عدم سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق توسعه گفت:‌ خودروسازان آلمانی ۲۴ درصد از درآمدشان را برای تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند در حالی که این رقم در کشورمان زیر ۲ درصد است و به  دلیل همین تفاوت است که خودروسازی آلمان بسیار پیشرفته‌تر است.

نظر شما