شناسهٔ خبر: 159896 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی: تدوین گزارش آژانس اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران با فشار آمریکایی‌ها بود

بروجردی/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارش جدید آژانس انرژی اتمی با توجه به دروغ‌پردازی‌های رژیم اشغالگر قدس که در سازمان ملل نمایشی را اجرا کرد و فشار سیاسی آمریکایی‌ها تدوین شده و فاقد هرگونه ارزش فنی و علمی است.

به گزارش «نماینده»، علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره فعالیت‌ هسته‌ای ایران، گفت: همیشه انتظاری که از مدیرکل آژانس انرژی اتمی وجود داشت، بی طرفی این جایگاه بود، که پیوسته هم این ویژگی در آنجا حاکم بوده, علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی فشارهای سیاسی فراوانی را وارد می‌کردند، ما کارنامه درخشان‌مان در 16 گزارش آژانس نشان داد که ایران همیشه از مقررات آژانس تبعیت کرده و به تعهدات خودش در چارچوب آژانس انرژی اتمی متعهد بوده است.

وی افزود: فکر می‌کنم گزارش جدید آژانس انرژی اتمی با توجه به دروغ‌پردازی‌های رژیم اشغالگر قدس که در سازمان ملل نمایشی را اجرا کرد و فشار سیاسی آمریکایی‌ها تدوین شده و فاقد هرگونه ارزش فنی و علمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امروز هم همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس یک همکاری کامل است، علی‌رغم اینکه ما به دلیل  عدم اجرای تعهدات کشورهای امضاکننده پیمان هسته‌ای، بعد از خروج آمریکا، یعنی کشورهای اروپایی، تعهدات خودمان را، متناسب با عدم اجرای تعهدات توسط کشورهای اروپایی، کاهش دادیم، اما همچنان همکاری خودمان را با آژانس حفظ کرده‌ایم.

بروجردی با تأکید بر اینکه امروز سیاست رسمی جمهوری اسلامی ادامه همکاری با آژانس انرژی اتمی است، اظهار داشت: بنابراین آنچه که گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی آمده، تحت تأثیر رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی آمریکا برای سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آژانس انرژی اتمی رفتار متناقض و دوگانه‌ای در برابر کشورهایی که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده می‌کنند، دارد، گفت: آژانس به عنوان یک نهاد فراملی و بین‌المللی باید رفتار یکسانی در برابر کشورها داشته باشد، اما شاهدیم که در برابر برخی سکوت و در برابر بعضی نیز موضع‌گیری غیرشفاف می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، رژیم صهیونیستی را فاقد وجاهت و مقبولیت بین‌المللی به عنوان یک کشور مستقل دانست و افزود: کشورهایی که عضو NPT نیستند اما به عنوان یک تهدید در سطح منطقه مطرح‌اند و حتی رژیم اشغالگر فلسطین دارنده 200 کلاهک هسته‌ای است و حتی اجازه نمی‌دهد که آژانس از مراکز هسته‌ای، پیوسته به دلیل فشارهای سیاسی آمریکا، از  آنها بازرسی کند.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: آژانس انرژی اتمی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا سکوت کرده و گامی برنداشته است، اما به کشورهایی که تعهدات خودشان را به طور کامل عمل کرده‌اند؛ مثل جمهوری اسلامی ایران؛ به دلایل سیاسی و فشارهای سیاسی این رژیم و  آمریکایی‌ها که مدیرکل جدید آن نیز با حمایت آمریکا روی کار آمده، این موضع‌گیری‌ها را انجام داده که کاملا غیرقابل قبول و غیرفنی است.

نظر شما