شناسهٔ خبر: 159875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میرتاج‌الدینی: «طرح ملی مسکن انقلاب» را در مجلس یازدهم رونمایی خواهیم کرد

میرتاج الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: برای کمبود مسکن، «طرح ملی مسکن انقلاب» را با کمک همکارانم در مجلس آتی و برخی صاحب نظران و کارشناسان که فراتر از مسکن مهر است را رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی، درباره مهمترین اولویت‌هایش در مجلس آتی گفت: مجلس یازدهم باید مجلسی مسئله‌محور باشد زیرا برخی از مسائل اصلی کشور عمومی است و باید اولویت بندی شده و بکوشیم از ماه‌های اول برای آن چاره اندیشی کنیم. 

وی افزود: پیگیری موضوع معیشت مردم و چاره‌اندیشی برای قدرت خرید مردم و مقابله با تورم و گرانی بخشی از اولویت‌های من است که باید سریعا درباره این موضوعات راهکار در نظر گرفته و چاره‌ اندیشی کرد. 

**طرح ملی مسکن انقلاب که فراتر از مسکن مهر است

 منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس تصریح کرد: برای کمبود مسکن جامعه طرحی را در نظر دارم که طرح ملی مسکن انقلاب که فراتر از مسکن مهر است را در مجلس یازدهم رونمایی خواهم کرد؛ در مسکن مهر فقط برای خانه اولی‌ها اقداماتی انجام داد اما در طرح ملی مسکن انقلاب که سه فاز برای آن در نظر گرفته‌ام تلاش دارم مشکلات خانه اولی‌ها حاشیه‌های شهر و بافت‌های فرسوده شهرها را در دستور کار قرار دهیم.

میرتاج‌الدینی گفت: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی زیادی درباره این طرح انجام داده‌ایم و قطعا این موضوع را در مجلس یازدهم دنبال خواهم کرد. 

وی افزود: در طرح مذکور الگوی خوبی از مسکن مهر گرفته‌ایم و بر همین اساس امتیازات آن را در طرح ملی مسکن آورده و اشکالات را حذف کردیم از جمله اینکه تاثیر زمین در این مسکن‌ها باید صفر باشد و با تسهیلات پایین‌تر به متقضایان داده شود که این دقیقا امتیازات مسکن مهر بود.

میرتاج الدینی افزود: برای تدوین این طرح جلسات متعددی را با برخی نمایندگان مجلس و صاحب نظران و کارشناسان داشته‌ایم همچنین بنا داریم پس از تکمیل آن، این طرح را در مجلس یازدهم رونمایی کنیم. 

**رفع مشکلات عدیده واحدهای تولیدی با اصلاح نظام بانکی

 منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس گفت: اصلاح نظام بانکی هم در مجلس آتی را دنبال خواهم کرد و می‌کوشم مشکلات عدیده واحدهای تولیدی با بانک‌ها را رفع کرده و مشکلات  مردم با بانک‌ها را برطرف کنیم. 

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: متاسفانه نظام بانکداری کشورمان با همان قانون چند دهه پیش اداره می‌شود که در شرایط فعلی همان قانون بانکداری اسلامی است ولی باید به سمت اصلاح این موضوع گام برداریم. این در حالی است که بانک‌ها این قانون را در قوانین و بخشنامه‌های خود ادغام کرده و اجازه ندادند آثار بانکداری اسلامی در کشورمان آشکار شود.

وی افزود: در این طرح با استفاده از نظرات حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی مالی و بانکی مجلس دهم استفاده کرده و قرار است این موضوع را به صورت مشترک به عنوان اولویت دنبال کنیم و می‌کوشیم اصلاح نظام بانکداری که 220 ماده است را اجرایی کنیم.

میرتاج الدینی اظهار داشت: یک و نیم سال از دوران مجلس یازدهم با دولت فعلی مشترک است لذا بنا داریم تا ریل‌گذاری که مجلس آتی برای دولت دوازدهم انجام می‌دهد را به سمت و سویی ببریم که وزرایی که نمی‌توانند بر اساس این ریل خود را وفق دهند به صورت طبیعی کنار بروند؛ بنا داریم تا دولت را با حضور برخی وزرای قوی تقویت کرده و افراد ضعیف را استیضاح کرده و از دور خارج کنیم. 

** مجلس یازدهم دولت را به ریل باز می‌گرداند

 منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس با بیان اینکه به هیچ وجه قصد تقابل با دولت را نداریم بلکه به دنبال تقویت آن هستیم، گفت: حل مشکلات مردم باید در اولویت مجلس آتی باشد. و به همین دلیل سعی داریم مشکلات کشور را با کمک محققان، متخصصان و پژوهشگران حل و فصل کنیم.

میرتاج‌الدینی گفت: ما در شرایط تحریم‌ها زندگی می‌کنیم و دولت و مجلس مقتدر می‌تواند کشور را از این بحران به سرمنزل مقصود هدایت کند لذا دولت باید در ریل مجلس حرکت کند. چرا که در چند سال گذشته حرکت سازشکارانه در مقابل تحریم‌ها جواب نداده است.

وی گفت:‌حرکت با اقتدار و توام با برنامه می‌تواند تحریم‌ها را کاهش داده و آن را دور بزند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس افزود: قطعا مجلس یازدهم قوی‌تر از مجلس دهم حرکت کرده و اقدامات قاطع انجام خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما