شناسهٔ خبر: 159870 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس یازدهم باید دولت را از بازیگر اصلی اقتصاد به ناظر تبدیل کند

علیرضا بیگی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید دولت را از بازیگر اصلی اقتصاد به ناظر تبدیل کنیم، گفت: اقتصاد دولتی‌ها منجر به گرفتاری و تکان‌ها شده که بخشی از آن دزدی‌ها، رانت‌ها و چپاول‌هاست که اعتماد عمومی را کاهش داده است.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم ، درباره مهمترین اولویت‌هایش در مجلس آتی گفت: ما باید هر چه سریع‌تر به سمت واقعی شدن اقتصاد گام برداریم.

وی افزود:‌ متاسفانه اقتصاد کشورمان به واسطه آنکه دولت بازیگر اصلی است همواره گرفتار تکان‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که آسیب‌های زیادی به دلیل دزدی‌ها، رانت‌ها و چپاولها به کشور و اعتماد افکار عمومی زده است.

 منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس تصریح کرد: دولت باید نقشش را در بخش اقتصاد به حوزه نظارت و داوری تغییر دهد؛ در شرایط فعلی دولت تبدیل به بازیکن شده و در حال رقابت با دیگران است لذا باید هر چه سریع‌تر از نقش محوری در اقتصاد خارج شده تا مشکلات مرتفع شود. 

** مجلس یازدهم 1400 هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیرمستقیم را تعیین تکلیف کند

علیرضابیگی افزود: سامان بخشیدن به یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیمی که به مردم داده می‌شود باید از اولویت‌های مجلس آتی باشد؛ این شیوه به صورتی است که گویی یک گونی اسکناس را در آسمان کشور پخش کرده‌ایم که ساختمان‌های مرتفع و دارای مساحت زیاد از یارانه بیشتری بهره می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 1400 هزار میلیارد تومان در طول سال یارانه به بخش‌های مختلف کشور داده می‌شود.و اگر مجلس یازدهم بتواند واقعی شدن اقتصاد پرداخته و ازطریق سامان بخشیدن به یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم ورود کند خدمت بزرگی به اقتصاد و مصونیت بخشیدن به آن انجام داده است.

نظر شما