شناسهٔ خبر: 159863 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

استخراج بیت کوین

بیت کوین استخراج بیت کوین توسط رایانه های تخصصی انجام می‌شود.

استخراج بیت کوین چگونه است و به چه کسی ماینر بیت کوین می گویند؟

استخراج بیت کوین توسط رایانه های تخصصی انجام می‌شود. نقش ماینر ها تأمین امنیت شبکه و پردازش هر معامله بیت کوین است. معدنکاران این کار را با حل یک مشکل محاسباتی به دست می‌آورند که به آنها امکان می دهد بلوک معاملات را به هم متصل کنند ("blockchain" معروف بیت کوین). برای این سرویس، ماینرها از بیت کوین تازه ایجاد شده و هزینه تراکنش، پاداش می‌گیرند.

استخراج بیت کوین یا (bitcoin mining) دقیقا چیست؟

منظور از استخراج بیت کوین چیست؟ این سوالی است که هر روز بر تعداد پرسشگرانش اضافه می‌شود! بسیاری از جنبه ها و کارکردهای استخراج بیت کوین وجود دارد و ما در اینجا به آنها خواهیم پرداخت. از جمله این جنبه ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. صدور بیت کوین های جدید
  2. تایید معاملات
  3. امنیت

ماینینگ برای انتشار بیت کوین های جدید استفاده می‌شود

ارزهای سنتی مانند دلار یا یورو توسط بانک‌های مرکزی صادر می‌شوند. بانک مرکزی می‌تواند هر زمان که بخواهد و بر اساس آنچه فکر می‌کند باعث بهبود اقتصاد می‌شود، واحد جدید پول را صادر کند. بیت کوین متفاوت است. با بیت کوین، ماینر هایی که با بیت کوین کار می‌کنند، هر ۱۰ دقیقه  با استفاده از بیت کوین های جدید پاداش می‌گیرند. نرخ صدور توسط یک کد مشخص شده است، بنابراین ماینر ها یا کسانی که بیت کوین استخراج می کنند، نمی‌توانند در سیستم تقلب کنند یا بیت کوین ها را به صورت تکراری وارد کنند. آنها برای تولید بیت کوین های جدید باید از توان محاسباتی خود استفاده کنند.

ماینر ها معادلات را تایید می کنند

ماینر ها معاملات ارسال شده در شبکه بیت کوین داخل بلوک‌های خود را شامل می‌شوند. معامله فقط باید امن و کامل تلقی شود تا در یک بلوک گنجانده شود. چرا؟ از آنجا که تنها زمانی یک معامله در یک بلوک گنجانده می شود که رسماً در بلاکچین بیت کوین تعبیه شده است. تأییدهای بیشتر برای پرداخت‌های بزرگتر بهتر است. در اینجا دیدگاه هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تصمیمات بهتری بگیرید:

  • پرداخت هایی که به هیچ عنوان تایید نشده‌اند هنوز قابل بازگشت هستند، پس برای بار آخر صبر کنید.
  • یک تایید برای پرداخت های کوچک بیت کوین که کمتر از ۱۵ میلیون تومان کافی است
  • برای پرداخت میزان سرمایه بین ۱۵ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان، حداقل سه مورد تایید لازم است.
  • ۶ عدد تایید به صورت استاندارد و مناسب برای پرداخت هایی با مبالغ بسیار زیاد مناسب است.

ماینر ها شبکه را ایمن می کنند

ماینرها با ایجاد مشکل در حمله، تغییر یا متوقف ساختن شبکه بیت کوین را ایمن می‌کنند. هرچه تعداد ماینر ها بیشتر باشد، شبکه ایمن‌تر خواهد بود. تنها راه برای معکوس کردن معاملات بیت کوین، داشتن بیش از ۵۱٪ از قدرت هش شبکه است. توزیع قدرت هش توزیع شده در بین بسیاری از ماینر های مختلف، بیت کوین را ایمن نگه می‌دارد.

سخت افزار استخراج بیت کوین چیست؟

هنگامی که Satoshi بیت کوین را آزاد کرد، وی قصد داشت که آن را در پردازنده های رایانه‌ای راه اندازی کند.  با این حال: کد نویسان Enterprising به زودی فهمیدند که می‌توانند از کارت‌های گرافیکی قدرت هشیاری بیشتری کسب کنند و برای این کار نرم افزار استخراج یا ماینینگ را نوشتند. پردازنده های گرافیکی به نوبه خود توسط ASIC ها (مدارهای مجتمع ویژه برنامه) پیشی گرفتند. امروزه تمام استخراج های جدی بیت کوین در ASIC ها معمولاً در مراکز داده با تنظیم حرارتی و دسترسی به برق کم هزینه انجام می‌شود.

مخازن استخراج بیت کوین چیست؟

مخازن استخراج به ماینرهای کوچک اجازه می‌دهد که مبالغ بیشتری را برای استخراج دریافت کنند. با پیوستن به سایر ماینر ها در یک گروه، یک مخزن به معدنچیان امکان می‌دهد که بیشتر اوقات بلوک های خود را پیدا کنند. اما، برخی از مشکلات در مخازن وجود دارد که صحبت در مورد آنها از حوصله این بحث خارج است. مخزن ها گروه هایی از ماینر ها هستند که موافقت می‌کنند متناسب با قدرت استخراج شده از آنها، پاداش بلوک را به اشتراک بگذارند.

مشکلات رایج در استخراج یا ماینینگ

اگر تنها ۲۱ میلیون بیت کوین ایجاد شود، چرا با افزایش قدرت سخت افزار ماینینگ، صدور بیت کوین تسریع نمی‌شود؟ انتشار بیت کوین به سختی انجام می‌شود، الگوریتمی که مشکل اثبات کار را مطابق با سرعت حل بلوک ها در یک بازه زمانی خاص تنظیم می‌کند(تقریباً هر ۲ هفته). به سختی صعود می‌کند و با استقرار قدرت هش برای نگهداشتن زمان ماینینگ در حدود ۱۰ دقیقه سقوط می‌کند. در تمام دوره های استفاده از بیت کوین، میانگین زمان بلاک شدن یا انسداد در حدود ۹.۷ دقیقه بوده است. از آنجا که قیمت همیشه در حال افزایش است، قدرت معدن با سرعتی سریع به شبکه وارد می‌شود که در این حالت بلاک های سریع‌تری ایجاد می‌کند. با این حال، در اکثر مواقع سال ۲۰۱۹ زمان انسداد حدود ۱۰ دقیقه بوده است. دلیلش این است که قیمت بیت کوین برای بیشتر سال ۲۰۱۹ ثابت مانده است.

استخراج بیت کوین از طریق گوشی های اندروید و ios

ممکن است خنده دار به نظر برسد ولی شما واقعاً می‌توانید بیت کوین را با استفاده از گوشی های تلفن همراه اندروید و ios استخراج کنید که در آنصورت شما ماینر بیت کوین محسوب می‌شوید. با استفاده از برنامه هایی مانند Crypto Miner یا Easy Miner می‌توانید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را استخراج کنید.

تلفن های اندرویدی به سادگی قدرت کافی برای مطابقت با سخت افزار استخراج مورد استفاده در عملیات های جدی ندارند. بنابراین، ممکن است جالب باشد که یک ماینر را بر روی تلفن Android خود تنظیم کنید تا ببینید که چگونه کار می‌کند. اما انتظار نداشته باشید که از این طریق پول بدست آورید و دقت کنید با استفاده از این برنامه ها میزان باتری گوشی شما به زودی تمام می‌شود. پس بهتر است که قبل از انجام یک ماینینگ جدی با استفاده از این برنامه ها، آنها را نصب کرده و امتحان کنید. بعلاوه شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه استخراج بیت کوین در حالت فیزیکی اقدام به استخراج بیت کوین نمایید که در این حالت هم یک ماینر بیت کوین خواهید بود.

با توجه به محبوبیت ارز دیجیتال و میزان سوددهی بالا شرکت های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان شرکت ماینراینوست minerinvet اشاره کرد که در زمینه ماینینگ و بیت کوین فعالیت می‌کند. این شرکت با توجه به سابقه‌ی بسیار زیادی که در زمینه ارائه خدمات ارز دیجیتال دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری شما باشد. با مقداری سرمایه می‌توانید خود را در سود دهی سالانه این شرکت سهیم بدانید.

نظر شما