شناسهٔ خبر: 159852 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حذف مصوبه مربوط به عرضه نفت و فرآورده نفتی در بورس در جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق

پژمانفر431 عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: متاسفانه در یکی از جلسات غیررسمی کمیسیون تلفیق که جلسه به حد نصاب اعضا نیز نرسیده بود با اصرار دولت بند 4 و بند 5 تبصره یک بودجه درباره عرضه نفت و فرآورده‌ نفتی در بورس انرژی حذف شد.

به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به حذف مصوبه بودجه 99 مبنی بر عرضه نفت و فرآورده نفتی در بورس انرژی گفت: متاسفانه در یکی از جلسات غیررسمی کمیسیون تلفیق که جلسه به حد نصاب اعضا نیز نرسیده بود؛= با اصرار دولت بند 4 و بند 5 تبصره یک بودجه که مربوط به عرضه نفت و فرآورده‌ نفتی در بورس انرژی بوده حذف شد.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد حذف توسط یکی از اعضای کمیسیون تلفیق داده شده و در یک جلسه غیررسمی این دو بند از بودجه حذف شد. جالب اینکه این پیشنهاد بدون هیچ توضیحی و بدون اینکه مخالف یا موافقی درباره این تصمیم صحبت کند اعمال شد و این دو بند از بودجه 99 حذف شد.

پژمانفر درباره اشاره به روند حذف این دو تبصره گفت: حتی برای حذف این دو تبصره حداقل روندهای قانونی نیز انجام نشده است و اعضا این دو بند را به صورت جداگانه نیز بررسی نکردند که به صورت کارشناسی درباره آن اظهار نظر شود و یکجا 2 تبصره را در یک جلسه غیررسمی حذف کردند.

* دولت معتقد است عرضه نفت و فرآورده در بورس باعث فساد گسترده می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: دولت موافق حذف این دو بند از تبصره یک بود؛ ولی مرکز پژوهش‌های مجلس که بازوی کارشناسی مجلس است مخالف حذف تبصره 4 و 5 بود و صرفا نسبت به تبصره 4 پیشنهاد اصلاحی داشت. اما متاسفانه آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق اعلام کردند که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز مخالف عرضه نفت و فرآورده در بورس انرژی هستند و متاسفانه هر دو بند را حذف کردند.

وی در پایان با اشاره به دلایل غیرکارشناسی دولت برای حذف تبصره مربوط به عرضه نفت و فرآورده در بورس انرژی گفت: دلیل دولت برای حذف این دو تبصره فساد گسترده‌ای بود که در سازوکار عرضه نفت و فرآورده در بورس انرژی ایجاد می‌شود و می‌گفتند با حذف این مصوبه میخواهیم جلوی فساد را بگیریم؛ در حالی که در سازوکار بورس انرژی اصلا امکان ایجاد فساد وجود ندارد زیرا در هر معامله تضامین لازم از طرفین گرفته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما