شناسهٔ خبر: 159841 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا فاقد ضمانت اجرایی است/رویه اصلاح شود

پورمختار// عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: از نامه‌ها و صحبت‌های وزیر بهداشت می‌توان نتیجه گرفت تصمیمات ستاد مقابله با کرونا نیز فاقد ضمانت اجرایی است که این رویه باید اصلاح شود.

به گزارش   «نماینده»  محمدعلی پورمختار، با اشاره به نامه‌های مکرر وزیر بهداشت در خصوص اختلال در روند خدمت‌رسانی به مردم برای مبارزه با کرونا، اظهار داشت: برای حل این مشکل باید تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم‌الاجرا باشد و لازم است که رئیس‌جمهور اختیارات بیشتری را به این ستاد واگذار کند.

وی ادامه داد: تصمیمات دولت برای مقابله با کرونا نباید صرفاً محدود به تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات باشد بلکه باید تصمیمات عملیاتی‌تری در این زمینه اتخاذ شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نامه‌ها و صحبت‌های وزیر بهداشت می‌توان نتیجه گرفت که میان دستگاه‌های مختلفی که برای مبارزه با کرونا مأموریت دارند، ناهماهنگی است و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا نیز فاقد ضمانت اجرایی است که این رویه باید اصلاح شود.

پورمختار اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف، تصمیمات و سیاست‌های گوناگونی را برای مقابله با کرونا اتخاذ می‌کنند که لازم است میان آنان هماهنگی ایجاد شود و دستگاه‌های اجرایی ملزم شوند که تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را عملیاتی کنند

نظر شما