شناسهٔ خبر: 159838 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت نیرو دلیل آلودگی هوا را اعلام کند/ توزیع مواد ضد عفونی کننده از امروز

خداکرمی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تاثیر آلودگی هوا در شیوع کرونا هنوز ثابت نشده است، گفت: توزیع مواد ضد عفونی کننده جهت استفاده در حمل و نقل عمومی از امروز انجام می‌گیرد.

به  گزارش  «نماینده»  ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، درباره اینکه آیا در زمان آلودگی هوا ابتلا به کرونا بیشتر می‌شود و شورای شهر چه اقدامی برای این مشکل طی روزهای اخیر انجام داده است، گفت: کرونا بیماری جدیدی است و تا زمانی که رفتارها و شیوه نشرش به صورت استاندارد تهیه شود، زمان‌ خواهد برد.

وی افزود: نمی‌توان دقیق اعلام کرد چه زمانی کرونا تشدید می‌شود ولی رعایت بهداشت فردی امری ضروری و ثابت شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه امروز وضعیت جوی مساعد بود و هوای تهران به دلیل بارندگی پاک شد. ولی روزهای گذشته هوای تهران ناسالم بود و وزارت نیرو باید دلیل آلودگی هوا طی روزهای اخیر را اعلام کند.  

خداکرمی گفت:‌کارخانه صنایع اطراف تهران باید نظارت بیشتری از سوی وزارت صنعت و نیرو شود و اگر مازوت استفاده می‌کنند جلوی آن گرفته شود.  

وی در مورد کمبود مواد ضد عفونی در پایتخت گفت: در روزهای گذشته کمبود داشتیم که احتکار مواد ضد عفونی و شوینده د لیل کمبودها بود. خوشبختانه از امروز توزیع مواد ضد عفونی کننده برای حمل و نقل عمومی توزیع می‌شود.

رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شرم آور است در شرایط کنونی برخ این مواد را احتکار می‌کند. انتشار ویروس کرونا لحظه به لحظه است و این احتکار می‌تواند عامل مرگ افراد شود.

نظر شما