شناسهٔ خبر: 159781 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس فردا جلسه علنی ندارد/ درباره تعطیلی مجلس تصمیم‌گیری نشده است

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس فردا جلسه علنی ندارد، گفت: درباره تعطیلی جلسات علنی قرار شد سه نفر از اعضای هیئت رئیسه مجلس که پزشک هستند، با ستاد مبارزه با کرونا جمع‌بندی کنند.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی،  با اشاره به جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس گفت: شیوع ویروس کرونا در کشورمان یکی از مسائل اصلی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نامه وزیر بهداشت به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی مجلس سه نفر از اعضای هیئت رئیسه مجلس که پزشک هستند یعنی پزشکیان، قاضی زاده هاشمی و رنجبرزاده قرار شد در ستاد مقابله با کرونا حضور پیدا کنند و درباره کم و کیف برگزاری جلسات علنی مجلس و همچنین مسائل کنونی که در کشور اتفاق افتاده است، بررسی و جمع بندی کنند و نتیجه گزارش خود را به هیئت رئیسه ارائه دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داده است، قرار بر این شد که فردا جلسه کمیسیون تلفیق در فضای صحن علنی مجلس برگزار شود. چرا که سالن کمیسیون ها بسته است و این تصمیم برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.

عباسی با بیان اینکه مجلس فردا جلسه علنی ندارد، تصریح کرد: تا زمانی که گزارش سه عضو هیئت رئیسه مجلس که در ستاد مقابله با کرونا حضور پیدا خواهند کرد، آماده نشود و همچنین تا زمانی که جلسات کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده ادامه داشته باشد، مجلس جلسه علنی نخواهد داشت.

وی  همچنین درباره رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: با توجه به درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار دوران سرپرستی «عباس کشاورز» بر این وزارت خانه، قاعدتاً تا زمان تشکیل جلسات علنی مجلس، وی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مباحث مذکور یعنی گزارش کمیسیون تلفیق و همچنین گزارش هیئت سه نفره مجلس در جلسه بعدی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی می شود و سپس درباره نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما