شناسهٔ خبر: 159774 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بی‌توجهی دولت به معیشت مردم موجب کاهش مشارکت در انتخابات شد

مجید ناصری نژاد عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: مشارکت پایین در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر بی‌توجهی دولت به مسائل معیشتی مردم، بحث بیکاری، تورم و امثال آن بود و آقایان اصلاح‌طلب در دولت عملکرد خوبی در این باره نداشتند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور مردم در انتخابات دوم اسفند گفت: مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم نسبت به دوره‌های قبل به خاطر نارضایتی آنها از عملکرد دولت در پرداختن به مسائل معیشتی بود.

وی افزود: متأسفانه دولتمردان ما توجهی به مسائل معیشتی مردم از جمله بحث بیکاری، تورم و گرانی نداشتند و اصلاح‌طلبانی که در دولت و مراکزی که تصمیمات آنها مؤثر بود نتوانستند عملکرد مفیدی داشته باشند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: البته این ترفند همیشگی اصلاح‌طلبان است که وقتی انتخابات را می‌بازند انتخابات و شورای نگهبان را زیر سؤال ببرند. آنها در دوره‌های قبل هم این رفتار را داشته‌اند. ما شاهد این موضوع بوده‌ایم که اصلاح‌طلبان این گونه القا می‌کردند که انتخابات آزاد نیست و عملکرد شورای نگهبان را مورد انتقاد قرار می‌دادند و وقتی هم که در انتخابات پیروز نمی‌شدند همین رفتارها را داشتند.

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: البته همین مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم اگر با انتخابات دیگر کشورهای جهان مقایسه شود، مشارکت بالایی به شمار می‌رود و بسیاری از انتخاب‌ها در سطح جهان با مشارکتی پایین‌تر از این میزان برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم ایران همواره نشان داده‌اند پای نظامشان ایستاده‌اند و هیچ‌گاه از آن عقب‌نشینی نمی‌کنند و این موضوع را در صحنه‌های مختلف اثبات کرده‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: همین دو ماه قبل ما شاهد حضور چشمگیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش بودیم و این خود بیانگر آن است که مردم پای نظامشان ایستاده‌اند و اگر نارضایتی و گلایه‌مندی هم دارند از ما مسؤولان است.

نظر شما