شناسهٔ خبر: 159756 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

نماز جمعه ۹ اسفند در مرکز ۲۳ استان برگزار نمی شود/ اعلام تشکر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از مدافعان سلامت ملت

علی اکبری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: پیرو درخواست وزیر بهداشت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان و شهرستان فردا برگزار نخواهد شد.

به گزارش «نماینده» شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه‌ای با تاکید بر رعایت حقوق شهروندان و مردم شریف و خداجوی و نمازگزاران ایران اسلامی، اعلام کرد: پیرو درخواست وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان، شهرستان و شهرهایی که بیماری گزارش شده است، فردا برگزار نخواهد شد.

 متن اطلاعیه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران به ویژه مومنان خداجوی و نمازگزار جمعه می‌رساند، پیرو درخواست وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حقوق شهروندان عزیز و مومن ایران اسلامی و ضرورت رعایت آن، با عنایت به نامه مکتوب جناب آقای دکتر نمکی، نماز جمعه مورخه ۹۸/۱۲/۹ در مراکز استان‌هایی که از سوی ستاد اعلام شده است و در ذیل نام آن‌ها می‌آید، برگزار نخواهد شد.

۱-تهران

۲-قم مقدسه

۳-رشت

۴-مشهدمقدس

۵-تبریز

۶-ارومیه

۷-همدان

۸-اصفهان

۹-ساری

۱۰-اردبیل

۱۱-کرج

۱۲-اهواز

۱۳-سمنان

۱۴-زاهدان

۱۵-شیراز

۱۶-قزوین

۱۷-سنندج

۱۸-کرمانشاه

۱۹-یاسوج

۲۲-گرگان

۲۱-خرم آباد

۲۲-بندر عباس

۲۳-یزد

همچنین در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهایی که حسب اعلام کتبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استانداران محترم، به طور قطعی نقطه حساس شناسایی شده است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.

بدیهی است نماز جمعه در سایر شهرستان‌ها و مناطقی که با رعایت اصول و مقررات بهداشتی با هماهنگی ستاد استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

فرصت را مغتنم شمرده و در این ایام نورانی و معنوی مراتب سپاس و قدرشناسی خود و ائمه جمعه محترم ایران اسلامی را از مدافعان سلامت ملت - پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران تلاشگر و کادر خدماتی و اداری - و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این جهاد مقدس، اعلام می‌دارم.

در این شب‌ها و روزهای عزیز به خصوص اولین شب و روز جمعه ماه نورانی رجب المرجب، بهترین تقدیرها را برای همگان بخصوص ملت بزرگ و صبار و شکور ایران از درگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می‌کنم.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

 حجت الاسلام و المسلمین حاجی علی اکبری 

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

نظر شما