شناسهٔ خبر: 159744 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آیا نرخ هزینه سئویی یک سایت به هدف بیزینس بستگی دارد؟

سئو2

چه مقدار بودجه برای خدمات سئویی خود کنار گذاشته اید؟ آیا برنامه ای برای افزایش ترافیک وارتقای سایت خود در نتایج جستجوی گوگل دارید؟ این نوع سوالات از نمونه سوالاتی هستند که هر روزه تعداد محدودی از صاحبان کسب و کارها با  شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، به بحث می نشینند. عموما گوگل برای نمایش اطلاعات کاربران، از فرایندهای توخالی و بی اهمیت استفاده نمی کند و قطعا دارای استراتژی های خاصی برای نمایش نتایج جستجو برای کاربرانی که در حال سرچ هستند، می باشد؛ مانند هر نوع اتفاقی که بر جایگاه و موقعیت یک سایت می افتد،  قیاس شدن هر سایت با دیگر رقبا و..  که گوگل با توجه به الگوریتم ها و استراتژی های خود، آن ها را انجام میدهد.

حال، برای اینکه رتبه و جایگاه خود را افزایش دهید باید بودجه ای جدا از دیگر استراتژی های بیزینسی، کنار گذارید. نرخ هزینه سئویی یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها می پردازیم.

مدیریت منابع خود

گوگل با معرفی بیش از ۲۰۰ فاکتور، راهکارهایی را سر راه ما قرار می دهد که با آن ها می توانیم رنک و رتبه سایت خود را افزایش دهیم. اما اگر شما بخواهید به تمامی این فاکتورها عمل کنید، مطمئنا خسته و ناامید می شوید.  اما خبر خوبی که برای شما داریم این است که در صورت مدیریت سه فاکتور مهم، می توانید جایگاه سایت را افزایش دهید و از پنالتی و جریمه گوگل هم خبری نخواهد شد. از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن بپردازید، مواردی چون:

۱.  دارا بودن ساختار و معماری درست از اطلاعات

معماری و ساختار سایت شما باید به گونه ای باشد که:

  • موتورهای جستجو به راحتی بتوانند تمامی اطلاعات سایت را خزش نمایند.
  • باید با پیروی کردن از گوگل وبمستر بتوانید اطلاعات بیشتری درباره بهینه سازی سایت بدست آورید.
  • باید سرعت سایت را برای کاربران به بهترین نحو افزایش دهید.
  • باید سایت را برای تمامی device ها مانند دسکتاپ، موبایل  و تبلت بهینه نمایید.

۲. ساخت  محتوای عالی

محتوای شما باید تمامی فاکتورهایی که در راهنمایی که گوگل برای رتبه گرفتن ارائه داده است را شامل شود، بعضی از این موارد شامل :

  • با ارزش بودن و خاص بودن محتواست
  • مرتبط بودن با نتایج جستجو
  • در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر از سرچ
  • دارا بودن کیفیت بالا
  • استفاده از الگوریتم های محتوا

برای سفارش انواع محتوای سئو شده و حرفه ای میتوانید از سایت فارس محتوا استفاده کنید.

۳. ساخت لینک های خارجی یا همان بک لینک ها

یکی از راههایی که با آن می توانید در گوگل دیده شوید، ساخت بک لینک های طبیعی است. همانطور که میدانید استفاده از PBN، در صورتی  که به درستی استفاده نشود، امکان پنالتی و جریمه شدن توسط گوگل را شامل می شود. با این حال شما می توانید با استفاده از لینک سازی طبیعی که انواع مختلفی هم دارد، برای سایت و صفحه مورد نظر خود ارزش و جایگاه ایجاد نمایید. برای لینک سازی، کیفیت مهمتر از کمیت است.

مطالبی که در بالا برای شما ارائه شد، شاید به ظاهر آسان و کم باشد، اما پیاده سازی و اجرای آن نیازمند تخصص و هنری است که هر شخصی از عهده آن بر نمی آید. قیمت پروژه سئو و برآورد هزینه انجام آن، بسته به نوع سایت، سختی کلمات کلیدی، رقبا و موارد دیگر محاسبه می شود.

مشخص کردن هدف برای کسب و کار

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از مشخص نمودن بودجه، حتما باید هدف و goal برای کمپین خود مشخص کرده باشید.

مثلا:

  • خروجی ایده آل شما چیست؟
  • معیار اندازه گیری شما بر چه اساس است؟

زمانی، رتبه بندی کلمات کلیدی تنها معیار اندازه گیری برای موفقیت بود و بعد از آن، جایگاه رتبه بندی به عنوان معیار دیگر اندازه گیری در نظر گرفته شد. با این احوال، موارد دیگری هستند که از آن ها به عنوان مهمترین معیارهای اندازه گیری یاد می شود. از مهمترین مواردی که باید به عنوان معیار اندازه گیری در نظر بگیرید، بهبود Organic Session، افزایش نرخ تبدیل یا همان Conversion و افزایش درآمد است.

زمانی که هدفی را برای خود در نظر میگیرید، باید به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  • اهداف شما باید قابلیت اندازه گیری داشته باشد.
  • اهداف شما باید قابلیت دستیابی داشته باشد.
  • در اهداف شما باید سئو یا همان بهینه سازی سایت هم موجود باشد.

در صورت نیاز به مشاوره حرفه ای برای بهینه سازی سایت خود، می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۹۰۹۲۴۸ تماس حاصل نمایید یا در سایت www.wikidemy.ir ، تیکت ارسال کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما