شناسهٔ خبر: 159728 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نگرانی برای تامین کالای عید وجود ندارد

کالای اساسی معاون وزیر صنعت در همایش طرح فراگیر نظارت و بازرسی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: تدارک خوبی برای افزایش تقاضای مردم داشته‌ایم، بنابراین نگرانی برای تامین کالای عید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، حسین مدرس خیابانی امروز در همایش طرح فراگیر نظارت و بازرسی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ما تدارک خوبی برای افزایش تقاضا داشته‌ایم و به صورت اتوماتیک افزایش تقاضا پیش بینی شده بود، بنابراین نگرانی برای تامین کالای عید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: مردم بدانند هر چقدر خرید انجام دهند باز هم ما ظرفیت جایگزینی کالا را داریم، بنابراین اگر خرید اضافه انجام دهند ممکن است، به دلیل فساد پذیر بودن مواد خوراکی متضرر شوند.

وی با اشاره به لغو برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به علت تشخیص وزارت بهداشت در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: آنچه را که برای توزیع در نمایشگاه‌های بهاره تدارک دیده بودین به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تزریق می‌شود تا از این طریق مردم از آن بهره‌مند شوند و نیاز بازار تامین شود.

وی با بیان اینکه هیچ گاه به بروز یک بیماری در دنیا وجه سیاسی قالب نبوده است، افزود: این در حالی است یک مقام سیاسی آمریکا با اشاره به شیوع این ویروس در چین می‌گوید ما به این وسیله به دنبای توقف اقتصاد چین هستیم و بیان این مطلب به منزله بهره برداری سیاسی از این ویروس است که البته بهره برداری سیاسی در مورد ایران بیشتر است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بخصوص رسانه‌های خارجی به بحث ویروس کرونا دامن می‌زنند و باعث هجوم مردم برای خرید می‌شوند، بیان داشت: بخشی از این رفتار طبیعی است، اما مازاد خرید قطعا باعث متضرر شدن مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت دستور داده اند که شرکت بازرگانی دولتی و امور دام بدون محدودیت کالا به بازار تزریق کند افزود: بنابراین هیچ نگرانی در بحث تهیه، تامین و توزیع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تقاضا برای برخی کالاها هیجانی است بیان داشت: برنامه تنظیم بازار شب عید در سه بخش تامین، توزیع و نظارت انجام شده و برای نیاز شب عید تدارک شده است.

قایم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: در حال حاضر یکی از مسائل و مشکلات دپو و رسوب بیش از حد کالاهای اساسی در بنادر جنوبی و شمالی کشور است که مشخصا در دفتر معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز جلسه‌ای در رابطه با رسوب کالا برگزار می‌شود.

مدرس خیابانی با اشاره به وارد شدن تقاضای مضاعف مردم برای خرید کالاهای اساسی به بازار به دلیل نگرانی از ویروس کرونا گفت: بخشی از این نگرانی باعث هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای خرید بخشی از سرمایه و نقدینگی را حبس می‌کند و ممکن است کالاها به دلیل فساد پذیر بودن قابل نگهداری نباشد، به همین دلیل به اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌ایم که بدون محدودیت کالا توزیع کنند تا مردم در هر زمان که خواستند بتوانند مایحتاج خود را بدون دغدغه تامین کنند.

نظر شما