شناسهٔ خبر: 159720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصلاحیه بودجه سال 99 یکشنبه در صحن عنی مجلس

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق دستور لاریجانی قرار است با ارائه پیشنهادات نمایندگان، اصلاحات لازم درباره کلیات بودجه سال 99 توسط کمیسیون تلفیق انجام شده و روز یکشنبه هفته آینده بودجه سال آتی به صحن علنی بیاید.

به گزارش «نماینده»، اسداله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 6 اسفند 98) پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: از نظر زمانی مجلس دهم فقط تا پایان خرداد ماه فرصت ارائه خدمت دارد و عملا بعد از آن امکان فعالیت دوره دهم مجلس وجود ندارد و چون کشور نیازمند قانون بودجه است در جلسه غیرعلنی امروز مباحثی درباره اصلاح لایحه بودجه سال 99 مطرح شد.

وی افزود: به نمایندگان مخالف لایحه بودجه سال 99 روز گذشته بخشی از انتقادات خود را مطرح کردند ضمن اینکه برخی دیگر از نمایندگان هم دیدگاه منفی نسبت به این کلیات داشتند و طبق نتیجه‌گیری جلسه غیرعلنی امروز که آقای لاریجانی آن را اعلام کرد، قرار شد کمیسیون تلفیق اصلاحیه‌های لازم را در باره لایحه بودجه 99 انجام داده و تا روز یکشنبه آن را بررسی کند و سپس به صحن علنی مجلس آمده و کلیات آن در مجلس به رای‌گیری گذاشته شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: یکشنبه هفته آینده کلیات بودجه سال آینده را با اصلاحیه جدید کمیسون تلفیق بررسی خواهیم کرد و روز دوشنبه هم بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را خواهیم داشت.

عباسی درباره ختم جلسه امروز مجلس به دستور لاریجانی گفت: برای آنکه کمیسیون تلفیق بتواند از هم اکنون اصلاحیه‌های لازم را در سال 99 داشته باشد و جلسه علنی هم تداخلی با جلسات کمیسیون تلفیق نداشته باشد به دستور آقای لاریجانی جلسات کمیسیون تلفیق را به جلسه علنی ترجیح دادیم و جلسه علنی مجلس روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت بایستی سعی کند مجلس را درباره ایرادات بودجه سال 99 قانع کند و نمی‌تواند لایحه‌ای را به قوه مقننه بدهد که پاسخگوی نیازهای جامعه نباشد ضمن اینکه نمی‌توانیم کشور را فقط با اوراق مشارکت یا افزایش مالیات اداره کنیم لذا بایستی واقع‌بینانه و شفاف به ویژه در بخش حقوق و مطالبات پیمانکاران دید.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: اگر که بخواهیم همه پروژه‌های عمرانی را بر اساس اوراق مشارکتی که بازپرداخت آن سال 1401 است داشته باشیم این امکان وجود ندارد و بایستی دولت و کمیسیون تلفیق راه حل روشن‌تر و اجرایی‌تری آماده کند تا منتقدین هم قانع شوند.

عباسی درباره ارائه بودجه سه دوازدهم گفت: اگر این روش را پیگیری می‌کردیم عملا به خرداد ماه می‌رسیدیم و چون مجلس یازدهم تا آن زمان جا نیفتاده و شکل نگرفته است و روند تشکیل کمیسیون‌ها و اعتبارنامه‌ها هم عملیاتی نشده است عملا به نظر می‌رسد که تا تیرماه شکل نهایی مجلس یازدهم به طول بیانجامد. این در حالی است که ما حتی یک روز هم نمی‌توانیم بدون قانون کشور را اداره کنیم.

وی گفت:‌آئین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی درباره مورد مذکور صراحت دارد. بنابراین در زمانی که مجلس استمرار داشته باشد بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم می‌توانیم ارائه دهیم که سابقه این موضوع هم وجود دارد. ولی چون به پایان کار مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم در شرایطی که امکان ارائه بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم وجود ندارد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  گفت: امروز در نشست غیرعلنی مجلس به این نتیجه رسیدیم که کلیات بودجه سال 99 اصلاح شده و با تغییرات به تصویب برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما