شناسهٔ خبر: 159714 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حناچی از شورای شهر تذکر گرفت

حناچی عضو شورای شهر تهران ضمن تذکر به حناچی به دلیل محدود نکردن ورود مسافران به پایتخت گفت: غربالگری مسافران از دروازه‌های شهر باید با همکاری وزارت راه و پلیس انجام گیرد.

به گزارش «نماینده» ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در تذکری به شهردار پایتخت در دویست و یکمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: حناچی باید برای محدود کردن ورود و خروج به تهران کاری انجام دهد و همان اقداماتی که با همکاری وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا انجام داد با پلیس راه و وزارت راه مدنظر قرار دهد.

وی افزود: برای غربالگری کسانی که وارد تهران می‌شوند به ویژه از سمت جنوب و شمال پایتخت باید غربالگری‌هایی صورت گیرد و به نوعی در دروازه‌های شهر غربالگری صورت گیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری اقدامات به موقع به صورت پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا انجام داد و با همکاری وزارت بهداشت مدیریت پکپارچه‌ای را در سطح پایتخت برای پیشگیری از این بیماری داشته‌ایم به طوری که الگویی برای سایر سازمان‌ها رقم زده شد.

وی تصریح کرد: سریعاً باید جلسات یکپارچه‌ای جهت غربالگری مسافران به پایتخت انجام گیرد تا جلوی نشر بیماری کرونا را بتوانیم بگیریم.

وی بیان داشت: هر چند برخی از محل‌های تجمعی همچون زیارتگاه‌ها تحت نظارت ما نیست ولی طی جلسات با متولیان آنها باید محدودیت‌هایی برای رفت و آمد به این زیارتگاه‌ها انجام شود تا شاهد همه‌گیری کرونا نباشیم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد: سال گذشته میلادی حدود ۶۶۰۰ نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند که ۳۵۰ مورد آنها کودکان بوده‌اند همچنین سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و در کشور ما این آمار زیاد است.

وی گفت:‌ولی نباید شهروندان از کرونا جان خود را از دست دهند چرا که می‌توان جلوی این بیماری را گرفت و شهرداری نقش مؤثری در پیشگیری از این مسأله دارد.

نظر شما