شناسهٔ خبر: 159663 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده: تمام فعالیت‌های وزارت کشاورزی از فردا غیرقانونی است

امیر حسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس با توجه به عدم تعیین تکلیف معرفی و رای اعتماد وزیر کشاورزی و پایان دوره سه ماهه سرپرستی برای این وزارتخانه تمام فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی از فردا غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با توجه به پایان دوره سه ماهه سرپرستی بر وزارت جهاد کشاورزی و عدم انجام روال کار معرفی و رای اعتماد وزیر برای این وزارتخانه از فردا 5 اسفند ماه تمام فعالیت‌های این وزارتخانه غیرقانونی است.

وی افزود: با توجه به استعفای محمود حجتی وزیر قبلی جهاد کشاورزی و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه از 4 اسفند ماه امروز یکشنبه 4 اسفند ماه دوره سه ماهه سرپرستی برای این وزارتخانه به پایان می‌رسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌این در حالی است که پیش از این و قبل از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی نشده و اگر هم در طول این سه ماه معرفی شده، به دلیل تعطیلی جلسات علنی اعلام وصول نشده است که جلسه رای اعتماد وی برگزار شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: روال کار بر این است که وقتی دولت وزیر پیشنهادی را به  مجلس معرفی می‌کند ابتدا در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود و پس از اعلام وصول تا سقف هفت روز جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی در صحن برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه این روند در مورد وزیر کشاورزی انجام نشده و دوره سه ماهه سرپرستی برای این وزارتخانه به پایان رسیده از فردا 5 اسفند تمام فعالیت‌های این وزارتخانه اعم از ابلاغیه‌ها، انتصابات و .. غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود.

نظر شما