شناسهٔ خبر: 159660 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سرانجام گزارشات برجامی مجلس از زبان رئیس کمیته هسته‌ای پارلمان

ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از پیشنهاد خود درباره نحوه تدوین گزارشات ۶ ماهه از روند اجرای برجام خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گزارش‌های ۶ ماهه از روند اجرای برجام از سوی کمیسیون آماده و تدوین شده‌اند، اظهار داشت: گزارش ۶ ماهه اخیر کمیته هسته‌ای مجلس ازروند اجرای برجام برای قرائت در صحن آماده است، اما متأسفانه در ۲ سال گذشته گزارش‌های برجام در جلسه علنی قرائت نشده است.

وی افزود: گزارش‌های برجامی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این مدت برای قرائت در جلسه علنی پارلمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته  و در نوبت جلسه علنی قرار دارد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه این آخرین گزارش کمیته هسته‌ای خواهد بود و در یک گزارش همه اتفاقاتی که رخ داده را بررسی می‌کنیم، ادامه داد: در گزارش اخیر کمیته هسته‌ای از روند اجرای برجام، تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه از جمله گام‌هایی که ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشته است را نیز ارائه خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه عمر مجلس دهم رو به پایان است و گزارشات گذشته از روند اجرای برجام قرائت نشده، بنده پیشنهادی را مبنی بر اینکه ۴ گزارش شش ماهه از روند اجرای برجام در یک گزارش تجمیع و در جلسه علنی قرائت شود، گفت: بنده در حاضر در حال جمع‌بندی این ۴ گزارش هستم تا یک گزارش نهایی از روند اجرای برجام طی ۲ سال گذشته تهیه و تدوین شود.

نماینده خمین در مجلس اضافه کرد: قرار است تا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس این پیشنهاد را بررسی و نظر خود را در این باره مطرح کنند تا در صورت موافقت پیشنهاد با اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز در میان گذاشته شود.

نظر شما