شناسهٔ خبر: 159653 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش یک اصلاح‌طلب به پیروزی لیست وحدت/ انتخابات ۱۴۰۰ نیز ازآنِ اصولگرایان می‌شود

مهدی آیتی/2 مهدی آیتی در واکنش به پیروزی لیست وحدت در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران گفت که این تازه اول راه است و احتمالا اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را نیز از آن خود می‌کنند.

به گزارش «نماینده» مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق حزب اعتماد ملی، به نتایج اولیه انتخابات حوزه انتخابیه تهران و برد قاطع لیست اصولگرایان واکنش نشان داد. 

وی گفت: این تازه اول راه است و احتمالا اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را نیز از آن خود می‌کنند.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: من همواره، این مطلب را گفته‌ام که برد و باخت در جناح‌های سیاسی ایران حرکت زیگزاکی و سینوسی دارد، یعنی به طور طبیعی یک دوره اصولگرایان و یک دوره نیز اصلاح‌طلبان برنده انتخابات می‌شوند.  

وی گفت که علت اقبال مرم به جناح‌های چپ و راست دقیقا به دلیل مسؤولان جناحی است که مدیریت کشور را برعهده دارند و به خاطر کارهای مثبت و منفی که صورت می‌دهند، مردم را طرفدار و یا برعلیه خود و یا جناح سیاسی خود می‌کنند.  

* مردم منتظر اصولگرایان بودند

عضو سابق حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه مردم منتظر اصولگرایان بودند، گفت:‌ به هر حال با فضایی که شکل گرفته بود، روحانی و به تبع آن اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان توانستند در مجلس دهم به طور نسبی پیروز شوند، ‌ اما پس از عملکردها، مردم منتظر اصولگرایان بودند تا بیایند تا طرحی نو دراندازند و تحولی در وضعیت اقتصاد، معیشت، فرهنگ و اجتماع به وجود آورند.  

آیتی خاطرنشان کرد: رویکرد اخیر شخصیت‌های اصولگرا به سمت دولت و مجلس انقلابی بود که معتقدند که دولت و مجلس فعلی ناکارآمد و غیرانقلابی است و از نظر آنها انقلابی‌گری، جسارت و شجاعت داشتن و ضدامپریالیسم بودن است و حالا مردم منتظرند ببینند اصولگرایان چه می‌کنند.  

* قدرت مدیریت قالیباف ده برابر کرباسچی بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه برخلاف صحبت‌هایی که برخی اصلاح‌طلبان در مورد قالیباف داشتند، معتقد است که مجلس با ریاست قالیباف مجلسی قوی و انقلابی خواهد شد، گفت: من در دوران آقای کرباسچی و آقای قالیباف مسئولیت داشته‌ام و به جرأت می‌گویم که قدرت مدیریت قالیباف ده برابر کرباسچی بود.  

عضو سابق حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم اقبال مردم به اصلاح‌طلبان عملکرد دولت روحانی است، گفت: عملکرد دولت روحانی نه تنها عدم اقبال به اصلاح‌طلبان را به دنبال داشت، بلکه سبب کاهش مشارکت نیز شد. البته فقط این مؤلفه در کاهش مشارکت نقش نداشت، بلکه مسائل آبان‌ماه و سقوط هواپیمای مسافربری ۷۳۷ نیز مؤثر بود.  

نظر شما