شناسهٔ خبر: 159639 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صرفه‌جویی ارزی ۷ میلیارد دلاری با تکیه بر توان داخل محقق شد

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: با همکاری شرکت‌های تولید کننده داخلی در کنار قرارگاه خاتم در چند سال اخیر جمعا از خروج ۷ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش «نماینده»، سعید محمد امروز در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن وتجارت و بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده داخل در مصلای تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز شاهد حرکت شتابان انقلاب اسلامی و تبدیل انقلاب اسلامی به نظام اسلامی، دولت و جامعه اسلامی و درافق بالاتر تمدن و الگوی الهام‌ بخش در جهان هستیم.

وی با اشاره به فشار اقتصادی دشمن گفت:در رهبر انقلاب در آینده نگری خاص اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت کشور از مشکلات تبیین کردند و فرمودند تنها راه نجات کشور این است که قوی شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود:‌امسال سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت و مخاطب این شعار همه آحاد کشور هستند.

محمد یادآور شد: تاثیر رونق تولید در بیانات رهبر انقلاب تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است و تاثیر آن در بالا رفتن ارزش پول ملی و کاهش تورم است.

* پیش‌نیازهای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی

وی ادامه داد:‌امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و فرماندهی جنگ اقتصادی برای هدایت بردارها به یک سمت گام برمی‌دارد؛ رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه کشور و قطع بودجه از درآمد فروش نفت را معرفی کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: اصلاح ساختار مالیات کشور و هدایت دارای‌های غیرمولد به سمت تولید، پیش‌نیاز قطع وابستگی به نفت است.

محمد افزود: امنیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی بسیار مهم است و ما باید شاهد اطمینان بخشی به تولید کنندگان در باره ارائه خدمات زیربنایی به آنها باشیم.

* جاذبه رقبای بخش تولید باید کاهش یابد

وی گفت:‌ضرورت دارد جاذبه بخش رقیب تولید کننده که موجب می‌شود منابع مالی به سمت تولید نیاید کاهش یابد و با مالیات ستانی از بخش‌های سوداگری با افزایش هزینه‌ها منابع خود را به سمت تولید بیاوریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت:‌خروج بانک‌ها از بنگاه داری و استفاده از سرمایه آنها در گردش تولید امری ضروری است.  

محمد گفت:‌تسهیل در صادرات غیرنفتی از خواسته‌های بخش تولید برای رونق بخشیدن به این عرصه است.  

وی  ادامه داد:‌درخواست ایجاد شرایط مکانیزم تهاتر و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه استفاده از رمز ارزها و اصلاح سیستم پیمان سپاری ارزی برای عبور از تحریم‌ها مهم است.

* ۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت می‌کنند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی  مهندسی توانسته است در توسعه زیرساخت‌ها خودکفایی را دنبال کند و رونق تولید را به منصه ظهور برساند.

محمد افزود: امروز ۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند و این نمایشگاه با حضور ۵۰۰ شرکت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و چتر حمایتی بر سر بخش خصوصی دارد، گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT، ریلی و همچنین داخلی سازی ۷۰ درصد تجهیزات ستاره خلیج فارس و فاز ۱۶ پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: جمعا حدود ۷ میلیارد دلار طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری شده است.

نظر شما