شناسهٔ خبر: 159638 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهرداری محدودیت بودجه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد

میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری محدودیت بودجه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد،گفت: در کنار مقابله و برخورد علمی و منطقی با موضوع کرونا باید از ایجاد نگرانی در مردم پرهیز کرد.

به گزارش «نماینده» محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران، درباره موضوع کرونا و تمهیداتی که شهرداری باید در این زمینه اتخاذ کند، اظهار داشت: در بودجه شهرداری اعتباری برای مقابله و پیشگیری از حوادث اعم از مترقبه و غیرمترقبه در نظر گرفته شده است که درباره موضوع کرونا می‌توان از این بودجه بدون محدودیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه  ۱۰ درصد از بودجه شهرداری برای حوادث غیرمترقبه است و می‌تواند از آن استفاده کند، گفت: بودجه‌ای که برای مقابله با کرونا به شهرداری اختصاص داده می‌شود اکثرا برای ضدعفونی کردن مترو، اتوبوس و امکان عمومی است و محدودیتی در این زمینه نیست.

گلایه رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی را پیگیری می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها اعم از خصوصی یا زیرمجموعه شهرداری باید حتما انجام شود، گفت:‌در صورتی که بخش خصوصی در این زمینه گلایه‌مندی داشته باشد آن را پیگیری می‌کنیم چرا که این موضوع باید در ۴۸ ساعت گذشته برای آنها نیز دو بار انجام گرفته باشد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مقابله با کرونا یک اقدام ملی است و شهرداری دستورالعملی در این زمینه اختصاص داده که البته ممکن است نقص‌هایی در آن وجود داشته باشد. این مسأله باید اصلاح شود و همه بخش‌ها با تمام توان جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری اقدام کنند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: البته دعوت به آرامش مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و نباید نگرانی مردم را تشدید کرد و یا مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازیم متأسفانه در ارتباط با همه موضوعات مسائل سیاسی لحاظ می‌شود در حالی که برخورد با این مشکل و این دغدغه را باید بدون نگاه سیاسی در نظر گرفت.

وی بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی هر روز به همه کشورهای جهان در زمینه موضوع کرونا هشدار می‌دهد و ما هم باید مانند سایر  جهانیان با یکدیگر همکاری کنیم تا با این بیماری مقابله شود.

این عضو شورای شهر تهران در مورد خبر احتمال ابتلا شهردار منطقه ۱۳ تهران به کرونا، اظهار داشت: من هم فقط این موضوع را شنیده‌ام ان‌شاءالله که ایشان هر چه زودتر بهبود یابند ولی باید توجه کرد که آقای رحمانی حتی اگر آن زمان مبتلا به آنفلوآنزا بوده نباید به جلسه کاری حضور می‌یافت و جای تعجب بوده که چگونه ایشان بی‌توجهی کرده است.

 میرلوحی گفت: پیشنهاد ممنوعیت ورود افراد سرماخورده به شورای شهر مطرح است و باید همه افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. در غیر این صورت تهران جمعیت کثیری دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت مشکلات زیادی بروز می‌یابد.

وی در پایان گفت: در کنار مقابله و برخورد علمی و منطقی با موضوع کرونا باید مردم را به آرامش دعوت کرد و از تصمیمات نسنجیده و اقدامات نامناسب دوری کرد.

نظر شما