شناسهٔ خبر: 159636 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکی دولتی و خصوصی منطقی نیست/ ضرورت رعایت انصاف در تعیین تعرفه‌ها

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده باید متناسب با تورم افزایش یابد، گفت: در تعیین تعرفه‌ها باید اعتدال و انصاف رعایت و بیشتر منفعت مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده» همایون هاشمی، با تاکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده باید متناسب با تورم افزایش یابد، گفت: در تعیین تعرفه‌ها باید  اعتدال و انصاف رعایت و به صورت معقول و متناسب با تورم تعیین شود تا حق پزشکان و مردم تضییع نشود البته در این رابطه باید بیشتر منفعت مردم را در نظر گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی صنوف و مشاغل متاثر از تحولات اقتصادی هستند و این موضوع در مورد جامعه پزشکی و مراکز درمانی هم صدق می‌کند بنابراین ثابت‌ماندن تعرفه‌های پزشکی منطقی نیست البته از سویی منافع مردم هم درگیر است.

وی ادامه داد: در کشور ما متاسفانه بخش نظارتی به درستی به وظیفه خود عمل نکرده و باید تقویت شود در این رابطه می‌طلبد سازمان نظام پزشکی در مطلب‌ها قیمت گذاری را انجام دهد و همچنین دولت باید آستین ها را بالا بزند و اگر قرار است یارانه معیشتی پرداخت کند باید در سبد خانوارها تاثیر گذار باشد و به صورت چشم بسته عمل نکند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید ملاحظات لازم را برای بخش غیردولتی داشته باشیم و آنها را به گونه‌ای حمایت کنیم که آسیب نبینند و درآمد و هزینه هاشان با هم بخوانند و از سویی ملاحظات ملی و مردمی را داشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی منطقی نیست، گفت: بخش دولتی از امکانات دولتی استفاده می‌کند و تمامی هزینه های جانبی آن بر عهده دولت است بنابراین باید خدمات‌اش ارزان تر باشد؛ باید به سمتی برویم که تمامی خدمات را به بخش غیردولتی واگذار کنیم و با حمایت از آنها بخواهیم که با قیمت خاصی خرید خدمت انجام دهند البته بیمه‌ها در این رابطه نقشی اساسی دارند

نظر شما