شناسهٔ خبر: 159635 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نتایج انتخابات کلانشهرها حداکثر یکشنبه اعلام می شود

اسماعیل موسوی سید اسماعیل موسوی گفت: فرمانداری‌ها قطعاً با دقت کامل تلاش می‌کنند حداکثر تا روز یکشنبه نتایج کلانشهرها به خصوص پایتخت را اعلام کنند.

به گزارش «نماینده»،  سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد روند شمارش آرا انتخابات گفت: کار رأی گیری از مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۲۴ به پایان رسید. از ساعت ۸ صبح شروع کردیم و تا پایان مهلت قانونی ادامه دادیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مردم شریف ایران اسلامی حضور با ارزش و با شکوهی داشتند که وظیفه خودم می دانم از حضور مردم تقدیر و تشکر کنم. از اولین ساعات حضور مردم در شعب اخذ رأی باشکوه بود و این حضور تا آخرین ساعات رأی گیری ادامه داشت. از همه عوامل اجرایی و نظارتی و انتظامی تشکر می‌کنم و خسته نباشید می گویم. ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی داشتیم که بیش از یک میلیون نفر خدمت کردند تا آرا مردم را اخذ کنند. در این مرحله جدید بعد از شمارش آرا شعب صورتجلسه خواهد شد به بخشداری‌ها و بعد به فرمانداری‌ها و نهایتاً فرمانداری مرکز حوزه انتقال خواهد یافت و آنجا تجمیع می‌شود.

موسوی در مورد روند تنظیم صورتجلسه های شمارش آرا نیز اظهار داشت: صورتجلسه تجمیع با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت تنظیم می‌شود و بر اساس ماده ۷۲ یک نسخه به ستاد انتخابات و یک نسخه به هیئت نظارت شورای نگهبان ارسال می‌شود و بعد از آن در قالب آگهی نتیجه انتخابات انتشار پیدا می‌کند.

وی افزود: ما هم بر اساس روال معمول در ستاد انتخابات نتایج هر یک از حوزه‌های انتخابیه را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند و ارتباط با مردم از طریق رسانه ملی برقرار خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد زمان اعلام نتایج انتخابات نیز اظهار داشت: بسیار امیدواریم بتوانیم در روز شنبه اغلب نتایج حوزه‌های انتخابیه را جمع بندی کنیم و اطلاع رسانی کنیم. کلانشهرها به خصوص پایتخت می‌ماند که زمان بیشتری برای شمارش و تنظیم صورتجلسه صرف می‌شود.

وی افزود: انشاالله فرمانداری‌ها قطعاً با دقت کامل تلاش می‌کنند حداکثر تا روز یکشنبه نتایج را اعلام کنند.

نظر شما