شناسهٔ خبر: 159627 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله رئیسی: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل فتنه‌های دشمن است

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است، تاکید کرد: همه مسئولان چه در حوزه اجرایی و چه ناظران باید از رای مردم مراقبت کنند و به ویژه در شمارش و قرائت آرا حتماً حقوق مردم را رعایت نمایند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در نخستین ساعات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد شیشه در خیابان شیخ هادی تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران‌، انتخابات را مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رای و اراده ملت دانست و تاکید کرد: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

آیت الله رئیسی افزود: کشور ما مبتنی بر اراده مردم است و مردم دین باور و متعهد مهمترین مولفه قدرت هستند.

وی تاکید کرد: هر چه این قدرت بیشتر نماد و نمود داشته باشد دشمن را بیش از پیش ناامید می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که انتخابات دوم اسفند هم مثل همه انتخابات‌ها در ایران اسلامی نقش بسیار تعیین کننده در سرنوشت مردم دارد، گفت: در این شرایط که آمریکایی‌ها حرف‌هایی را برای ناامیدی و ایجاد یاس و سست کردن اراده ملت می‌زنند، مردم با حضور در انتخابات باید نشان دهند امیدوار و پایبند به نظام و انجام وظایف هستند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه انتخابات، هم حق و هم تکلیف همه مردم است، تفاوت مهم نظام انتخاباتی در ایران اسلامی را تکلیف‌مداری عنوان کرد و افزود: محور آنچه نامزدها و رای‌دهندگان را پای صندوق‌های انتخاباتی می‌آورد، هر دو بر اساس تکلیف‌مداری و شناخت است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات بر لزوم حفظ رای مردم تاکید و تصریح کرد: رای مردم حق الناس است.

رئیس دستگاه قضا افزود: همه مسئولان چه در حوزه اجرایی و چه ناظران باید از رای مردم مراقبت کنند و به ویژه در شمارش و قرائت آرا حتماً حقوق مردم را رعایت نمایند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سازوکار انتخابات در ایران اطمینان بخش است به برگزاری انتخابات‌های متعدد و مختلف در کشورمان اشاره و در عین حال تاکید کرد: همه باید نسبت به رعایت حق الناس حساس باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رای خوب و ارزشمند ملت شاهد شکل‌گیری مجلسی قوی و کارآمد و خدمتگزار باشیم که علاوه بر دغدغه‌مندی برای انقلاب، نظام و کشور، درد مردم را بداند و گره‌گشا باشد.

نظر شما